استاندار آذربایجان‌غربی؛

نقش دانشگاه در توسعه استان پررنگ‌تر شود

1398/09/13 - 16:31 - کد خبر: 8578 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دانشگاه باید بیش از پیش در توسعه استان از طریق ارائه راهکارهای علمی و فناورانه مشارکت کند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدمهدی شهریاری امروز در نشست با هیات رییسه دانشگاه ارومیه اظهار داشت: دانشگاه‌ها ظرفیتی کم‌نظیر برای توسعه پایدار دارند که باید این ظرفیت به‌خوبی به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه دستاوردهای نظام به خوبی برای مردم تبیین نشده است، افزود: دستاوردهای نظام در بخش‌های مختلف از جمله در محیط های علمی و دانشگاهی باید به خوبی برای مردم تبیین شود.

وی عنوان کرد: همه ارکان نظام بر اجرای یک سیاست واحد با یکدیگر متفق القول هستند که می‌طلبد مردم و مسوولان نیز در اجرای درست این مساله، با یکدیگر همراهی و همدلی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل انتقاد دانشجویان و رفع دغدغه‌های آنان باید صبر و بردباری داشت، تصریح کرد: حمایت از دانشجویان که قشر فرهیخته و آینده ساز این کشور هستند، وظیفه‌ای خطیر برای مسوولان دانشگاه است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در نشست با دبیران تشکل‌های دانشجویی و شورای صنفی دانشگاه ارومیه به نقش دانشجویان در توسعه کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ارتباط دانشگاه و صنعت به دلایل متعددی تاکنون به خوبی شکل نگرفته است که وضعیت کنونی کشور، ضرورت تقویت این ارتباط را بیش از پیش نمایان می‌کند.

محمدمهدی شهریاری با تاکید بر اینکه از توان دانشگاه‌ها و ایده‌های علمی و دانشگاهی برای توسعه استان باید بهره گرفته شود، گفت: به خوبی از ایده‌های خلاقانه دانشگاهی بهره گرفته نشده است که دانشجویان باید در این زمینه به صورت جدی مطالبه‌گر باشند.

در این نشست‌ها اعضای هیات رییسه و دبیران تشکل های دانشجویی و شورای صنفی دانشگاه ارومیه مسائل و مشکلات دانشجویان را مطرح کردند.

انتهای پیام/

نقش دانشگاه در توسعه استان پررنگ‌تر شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار