پروژه های میلیارد دلاری امارات در حوزه انرژی سبز

1401/11/01 - 11:04 - کد خبر: 85751 نسخه چاپی

نصر: سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی، گفت: عوامل متعددی باعث افزایش قیمت نفت در سال ۲۰۲۳ خواهد شد که عمدتاً به علت پایان سیاست کووید صفر در چین، تصمیم ایالات متحده برای پر کردن مجدد ذخایر استراتژیک نفت، تحریم‌های اعمال شده بر فرآورده‌های نفتی دریایی روسیه، و تورم جهانی است.

به گزارش نصر، در ادامه این مطلب آمده است:  المزروعی همچنین اظهار داشت: عوامل احتمالی دیگری از جمله رکود جهانی، کاهش تقاضای چین برای نفت و از سرگیری تجارت بین روسیه و اروپا ممکن است بر قیمت نفت تأثیر منفی بگذارد.
وزیر انرژی امارات متحده عربی اعلام کرد، 11 پروژه انرژی دوستدار محیط زیست به ارزش 43.2 میلیارد دلار در سال 2022 راه اندازی شده است. مزروعی با تاکید بر تلاش های پیشگامانه کشورش در بخش انرژی پاک گفت: تولید انرژی پاک امارات در سال 2021 در مجموع 7035.75 مگاوات بوده است.
او به خبرگزاری امارات (WAM) گفت: هدف از راه اندازی استراتژی انرژی 2050 امارات متحده عربی، ترکیب انرژی های تجدیدپذیر و پاک برای دستیابی به تعادل بین نیازهای اقتصادی و همچنین کاهش وابستگی به سایر منابع سوخت طی سه دهه آینده است.
وزیر انرژی امارات افزود: امارات جزو اولین کشورهایی بود که توافقنامه پاریس را تصویب کرد.
المزروعی تاکید کرد: سهم انرژی پاک در ترکیب انرژی در سال 2021 به 19.63 درصد و سهم انرژی های تجدیدپذیر به 12 درصد و سهم انرژی هسته ای صلح آمیز تا پایان سال 2021 به 7.55 درصد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد که امارات پتانسیل قابل توجهی در زمینه انرژی خورشیدی دارد و هزینه پایین آن، امنیت انرژی و رقابت پذیری کشور را بهبود می بخشد.
المزروعی گفت: نیروگاه اتمی براکه یک پروژه انرژی نوآورانه پیشرو در فرآیند انتقال انرژی است و پس از بهره برداری کامل، چهار راکتور براکه سالانه از انتشار 22.4 میلیون تن کربن به عنوان عامل اصلی تغییرات آب و هوایی جلوگیری می کند و نقشی کلیدی در دستیابی به وضعیت انتشار صفر خالص دی اکسید کربن (کربن خنثی) در سال 2050 دارد.
انتهای پیام/
پروژه های میلیارد دلاری امارات در حوزه انرژی سبز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار