خبر/

برگزاری دومین همایش ملی آموزش هنر و ارتباط تصویری

1401/11/01 - 09:08 - کد خبر: 85738 نسخه چاپی

نصر: دبیر دومین همایش ملی آموزش هنر و ارتباط تصویری ، هدف از برگزاری همایش را توانمند سازی معلمان، اساتید دانشگاهی و دانشجویان هنر در تلفیق مهارت و آموزش بیان کرد.

به گزارش نصر،  مهدی علی اکبر زاده با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان و اساتید و معلمان گروه هنر و حتی گروههای روانشناسی، و زبان های خارجی نیز توانمندی های لازم در تلفیق محتوا و مهارت با آموزش را ندارند، برگزاری این همایش را فرصت مغتنمی دانست تا با استفاده از پژوهشهای علمی بتوان این نقیصه را برطرف نمود و باعث توانمند سازی مدرسان هنر در تلفیق آموزش و محتوا گردد.
عضو هیات علمی دانشگاه نبی اکرم(ص) با بیان اینکه تاکید دومین همایش ملی آموزش هنر و ارتباط تصویری روی موضوع PCK (پداگوژی آموزش محتوا) بوده و بر این اساس در این همایش می تواند فرصتی ایجاد شود  تا تعاملی بین صاحبنظران و مدرسان بوجود آمده و دیدگاههای خود را در مورد آموزش و محتوای رشته های هنری بیان کنند. بر این اساس محورهای همایش بر اساس نقش وعملکرد فناوری های نوین در آموزش هنر، مبانی اجتماعی، فلسفی و روانشناسی آموزش هنر، ضرورت توسعه مهارت های فنی و حرفه ای در رشته های هنری، ارزیابی کارایی درون برنامه درسی در دوره کارشناسی هنر، جایگاه سواد تصویری و سواد رسانه ای در نظام آموزش هنر و ... برنامه ریزی شده است.
دکتر علی اکبرزاده، با استناد به محورهای جامع همایش ، دیدگاههای صاحبنظران را کمک بزرگی در رشد و پیشرفت PCK دانست و با بیان اینکه دانش بشری روز بروز و با سرعت غیر قابل باوری در پیشرفت است، پس طرح ایده های جدید در حوزه آموزش قطعا کمک بزرگی به توسعه آموزش هنر نموده و با تلفیق مهارت در آموزش هنر یادگیری را آسانتر خواهد نمود. البته که دومین همایش ملی آموزش هنر و ارتباط تصویری خواهد توانست ارتباط خوبی بین اساتید دانشگاهی گروه هنر در دانشگاههای کشور و دانشگاه فرهنگیان ایجاد نموده که منتج به بهره وری بالا در آموزش رشته های هنری در مدارس و دانشگاهها خواهد شد.
وی همچنین از احتمال تمدید ارسال مقالات خبر داد و زمان برگزاری همایش را به احتمال زیاد اردیبهشت ماه 1402 بیان نمود. به همین جهت از پژوهشگران، اساتید دانشگاهی و معلمان خواست مقالات علمی خود را آماده و به دبیرخانه جشنواره ارسال دارند.
انتهای پیام/
برگزاری دومین همایش ملی آموزش هنر و ارتباط تصویری نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار