مسوول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه‌های علمیه کشور:

بسط فرهنگ اسلامی در سطح بین‌المللی رسالت حوزه‌های علمیه است

1401/10/30 - 13:24 - کد خبر: 85713 نسخه چاپی

نصر: مسوول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه‌های علمیه کشور گفت: دانش‌افزایی و بسط فرهنگ اسلامی در سطح بین‌المللی و به ویژه کشورهای همجوار از رسالت های حوزه‌های علمیه است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سیدمفید حسینی کوهساری روز جمعه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: توسعه خدمات تبلیغی در داخل و خارج از کشور از رویکردهای حوزه علمیه است و انتظار می‌رود نهادهای فرهنگی و تبلیغی نیز در کنار حوزه علمیه به این امر مهم اهتمام داشته باشند.
وی اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی به دلیل هم مرز بودن با چند کشور همسایه و در عین حال با توجه به برخی مشترکات دینی و فرهنگی میان این کشورها با کشور ایران، از ظرفیت بالایی در حوزه تعاملات میان ملت‌ها و گسترش فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی برخوردار است.
مسوول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه‌های علمیه کشور گفت: طلاب و علمایی که در این منطقه فعالیت می‌کنند با توجه به تسلط زبانی و آشنایی با فرهنگ کشورهای همسایه در صورت ایجاد بستر مناسب می‌توانند نقش قابل توجهی در عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی ایفا کنند.
حجت الاسلام حسینی کوهساری، ادامه داد: منطقه آذربایجان و در راس آن تبریز خاستگاه بزرگان بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه علوم دینی بوده و امید است اقدامات شایسته ای برای معرفی این چهرهای جهانی انجام شود.
وی یادآوری کرد: چندین تجربه زیست همکاری بین حوزه علمیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند شکل گیرد که از آن جمله ایجاد زمینه برای حضور بیشتر طلاب در عرصه‌های فرهنگی و هنری بوده و در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز این همراهی و تعامل و همکاری می‌تواند راهگشا باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه ایجاد، پشتیبانی و تقویت هسته‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر از رویکردهای اصلی این اداره کل است، گفت: در زمان کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به‌ عنوان محور مقاومت و ایستادگی است و باید قطب فعالیت های فرهنگی تبلیغی نیز باشد.
سیدمحمدحسین بلاغی، با اشاره به اینکه در برهه کنونی چشم امید همه آزادیخواهان و خداجویان واقعی در جهان به نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در این راستا علاوه بر ایجاد زمینه برای رویکرد دینی هنرمندان و اصحاب فرهنگ، ورود و حضور متدینین در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، تمدنی و رسانه‌ای می‌تواند راهگشا باشد.
وی بر لزوم رصد مسائل روز و منطقه از سوی مدیران و متولیان فرهنگی تاکید کرد، و اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه در داخل کشور و سطح بین‌الملل ضروری بوده و باید بر حضور تاثیرگذار علما در عرصه‌های فرهنگی و هنری و قرآنی و بهره‌گیری از تفکر جبهه فرهنگی انقلاب توجه بیشتری شود.
بلاغی، برای ایجاد زمینه همکاری مشترک این اداره کل با حوزه‌های علمیه اعلام آمادگی کرد.
انتهای پیام/
بسط فرهنگ اسلامی در سطح بین‌المللی رسالت حوزه‌های علمیه است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار