رئیس سازمان سنجش:

تمام پاسخ‌نامه‌ها پس از برگزاری آزمون با استفاده از نرم‌افزارهای خاص کنترل می‌شوند

1401/10/30 - 12:12 - کد خبر: 85709 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه میزان تقلب در نوبت نخست کنکور ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، تصریح کرد: در سال جاری، داوطلبان در مسیر تقلب، کمتر گام برداشته‌اند.در عین حال تمام شرایط برای برگزاری یک آزمون امن در نظر گرفته شده و تمام پاسخ‌نامه‌ها پس از برگزاری آزمون با استفاده از نرم‌افزارهای خاص که در اختیار سازمان سنجش است،کنترل می‌شوند.

به گزارش نصر، دکتر عبدالرسول پورعباس، در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، یکی از حوزه‌های ۲۵ گانه برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران گفت: امروز جمعه ۳۰ دی ماه دومین روز از برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ است و فرایند برگزاری آزمون‌ها در این روز به پایان می‌رسد. آزمون گروه‌های آزمایشی ریاضی‌فنی، علوم‌انسانی و هنر در این روز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه حدود ۳۰۹ هزار داوطلب صبح امروز در گروه‌های فنی‌ریاضی و علوم‌انسانی به رقابت می‌پردازند، توضیح داد: تمام اقدامات لازم مثل گرمایش حوزه‌های برگزاری کنکور برای داوطلبان فراهم شده است. سازمان سنجش آموزش کشور با استفاده از امکانات دانشگاه‌های آزاد و دولتی سراسر کشور توانسته‌ است آزمون ورودی به دانشگاه‌ها را به خوبی برگزار کند.
رئیس سازمان سنجش با اشاره به متخلفان دستگیر شده در ارتباط با برگزاری نوبت نخست کنکور ۱۴۰۲ توضیح داد: این افراد در مسیر رسیدگی به تخلفات قرار گرفته‌اند. یک نفر که اقدام به فروش تجهیزات می‌کرد، در استان گلستان دستگیر شد. همچنین ۹۳۷ شبکه که توسط ۵۴ نفر اداره می‌شدند و مدعی فروش سؤالات بودند، دستگیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: من از داوطلبان می‌خواهم که در هر دو نوبت آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها شرکت کنند و شانس خود را در هر دو نوبت امتحان کنند.نتایج نهایی نیمه کنکور ۱۴۰۲ در نیمه دوم شهریور ماه سال آتی اعلام می‌شود.
به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش و دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد؛ صبح امروز ۳۰ دی ماه با حضور در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز از روند اجرایی آزمون و امنیت مخزن سؤالات بازدید کردند. 
انتهای پیام/
تمام پاسخ‌نامه‌ها پس از برگزاری آزمون با استفاده از نرم‌افزارهای خاص کنترل می‌شوند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار