فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی؛

۲.۴ میلیون نخ سیگار قاچاق در مراغه کشف شد

1401/10/29 - 16:03 - کد خبر: 85686 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از کشف ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق از یک دستگاه کامیون خبر داد و گفت: ارزش این میزان کالای قاچاق ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد.

به گزارش نصر، سردار «حسین عبدی» روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در پی تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کنترل خودروهای عبوری، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون باری مشکوک شدند و پس از بازرسی آن را توقیف کردند.
وی اضافه کرد: در این زمینه یک نفر متهم نیز دستگیر، و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با انواع قاچاق، از شهروندان خواست با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن ۱۱۰ به مراکز پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه اثرگذار باشند.
وقتی سیگار قاچاق شود، درآمد عمومی از محل عوارض و از قِبل واردات وصول نمی‌شود و ضرر آن در هر حال به تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و دولت می‌رسد؛ در حقیقت در قاچاق محصولات دخانی، تنها قاچاقچیان به سود می‌رسند و بقیه در ضرر فرو می‌روند.

توقیف پنج میلیارد ریال کالای قاچاق در مراغه
فرمانده انتظامی مراغه نیز از کشف یک محموله قاچاق شامل لاستیک خودروهای سنگین، خشکبار (مغز بادام) و مکمل دام و طیور به ارزش پنج میلیارد ریال خبر داد و گفت: ماموران یگان امداد این میزان کالای قاچاق را حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه کامیون باری کشف و ضبط کردند.
وی ادامه داد: این محموله شامل ۲۰ حلقه انواع لاستیک خارجی خودروهای سنگین، ۱۰ کیسه ۴۰ کیلویی مغز بادام خارجی ( ۴۰۰ کیلوگرم ) و ۲۰ کیسه ۲۵ کیلوگرمی پودر مکمل دام و طیور خارجی قاچاق است.
وی نیز از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً با شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام/
۲.۴ میلیون نخ سیگار قاچاق در مراغه کشف شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار