خبر/

ایران در حسرت کشور های همسایه

1401/11/01 - 07:48 - کد خبر: 85678 نسخه چاپی

نصر: در حالی که همسایه های ایران میزبان مسابقات بزرگ در منطقه بودند، سهم ایران از چنین مسابقات صفر بود و حتی تماشاگران هم از حضور در ورزشگاه محروم شده اند.

به گزارش نصر، درحالی که چند روز از اتمام مسابقات بزرگ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می گذرد، بسیار از کشور های غرب آسیا با الهام از این رقابت ها سعی در برداشتن قدم در مسیر کشور قطر دارند.
این کشور کوچک که به اندازه یکی از استان های کوچک ایران است، با هزینه ۲۲۰ میلیارد دلاری میزبان بزرگ ترین رقابت فوتبالی جهان برای نخستین بار در خاورمیانه بود که این اقدام با وجود انتقاد های اولیه به قدری مرتب و منظم برگزار شد که باعث سکوت همان منتقدان شد.
اما قطر تنها کشور غرب آسیایی میزبان مسابقات بزرگ فوتبال نبود بلکه پس از اتمام جام جهانی نگاه ها از این منطقه آسیا برداشته نشد و بلافاصله پس از این رقابت ها عربستان توجه دنیا را بر منطقه خاورمیانه متمرکز کرد تا در رقابت با قطر کم نیاورد. امضای قرارداد باشگاه النصر عربستان با یکی از بهترین ورزشکاران تاریخ فوتبال باعث شد تا عربستان چند روز پس از قطر در کانون توجه جهانیان باشد و از یک کشور ناشناخته و محلی تبدیل به کشور نام آشنا شود؛ بطوریکه بر اساس آمار ها بینندگان تلویزیونی مراسم معارفه رونالدو بیشتر از فینال جام جهانی ۲۰۲۲ بود. اما این پایان ماجرا در عربستان نبود و این کشور با برگزاری سوپر جام کشور های نام آشنای فوتبال، تصاویر ورزشگاه خودرا در چندین کشور از جهان پخش کرد و در آخر با میزبانی از تیم پاریسن ژرمن که کلکسیونی از ستاره های جهان را دارد، در کانون توجه طرفداران میلیاردی فوتبال قرار گرفت.
اما تنها عربستان و قطر در سودای جهانی شدن قرار ندارند و همسایه غربی ایران یعنی عراق هم میزبان جام ملت های کشورهای عربی شد و این میزبانی فراتر از انتظار بود و این کشور با ورزشگاه های لوکس خود در شهر بصره نشان داد در آینده نزدیک اهداف بزرگی در سر دارد و طبق اعلام مسئولان این کشور تمایل زیادی برای میزبانی از جام ملت های آسیا در سال های آینده دارند که اگر همین مسیر را ادامه دهند قطعا در سال های پیشرو حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.
اما در میان این کشور ها متاسفانه ایران نه تنها برنامه ای برای برگزاری چنین برنامه هایی ندارد، بلکه پروژه های زیرساختی این کشور اکثرا به صورت نیمه تمام مانده است و در حال فرسوده شدن است. البته  حسرت ایرانیان به دیدن ورزشگاه های زیبا و دیدارهای بزرگ در این استادیوم ها ختم نمی شود بلکه محرومیت چندین ماهه تماشاگران از اماکن ورزشی است که طرفداران رشته ها و تیم های مختلف ماه هاست طعم حضور در ورزشگاه ها را نچشیده اند و در خانه های خود تصاویر ورزشگاه های کشور های همسایه خود را نظاره گر هستند.
انتهای پیام/
ایران در حسرت کشور های همسایه حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار