استاندار آذربایجان شرقی:

کنگره بزرگداشت شهدا، بزرگترین عملیات فرهنگی است

1401/10/28 - 15:25 - کد خبر: 85616 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی برگزاری دومین کنگره سرداران و 10 هزار شهید استان را بزرگترین عملیات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و از همه نهادهای دولتی و بخش خصوصی استان خواست با احساس مسئولیت دینی و انقلابی در این حرکت عظیم فرهنگی دخیل باشند.

به گزارش نصر، عابدین خرّم، چهارشنبه، 28 دیماه، در جلسه هماهنگی دومین کنگره سرداران و 10 هزار شهید آذربایجان شرقی، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: هیچ برنامه فرهنگی به اندازه کنگره‌های بزرگداشت شهدا، نزد رهبر معظم انقلاب عزیز و باارزش نیست، چرا که این کنگره‌ها احیاگر نام و یاد شهدا و بزرگترین حرکت فرهنگی در حوزه دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه کنگره بزرگداشت شهدا از نظر تاثیر فکری و فرهنگی در جامعه یک حرکت بی‌نظیر است، افزود: همه بخش‌ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی باید مشارکت و همکاری در برگزاری این کنگره را به‌عنوان یک وظیفه ارزشی و انقلابی و دینی در اولویت قرار دهند و در این حرکت عظیم فرهنگی دخیل باشند.
رئیس ستادکل کنگره بزرگداشت شهدای آذربایجان شرقی ادامه داد: نقش کنگره بزرگداشت شهدا در حفظ ارزش‌ها و تبیین مبانی دفاع مقدس و احیای میراث گران‌بهای شهدای والامقام، بی‌بدیل است.
وی، برانگیختگی آحاد جامعه را از اهداف و دستاوردهای مورد انتظار این کنگره دانست و گفت: رهبر انقلاب همواره تاکید کرده‌اند که کنگره‌های بزرگداشت شهدا باید آثار خود را در جامعه نشان دهد.
خرّم با اشاره به اثرگذاری نخستین کنگره شهدای آذربایجان در سطح کشور، گفت: خوشبختانه آرشیو غنی و جامعی از این کنگره در دسترس است و قطعا به‌روز کردن این آرشیو و معرفی و عرضه آن در جامعه می‌تواند به بزرگی و غنای کنگره دوم بیفزاید.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ابلاغ احکام قانونی مسئولان کمیته‌های تخصصی این کنگره، گفت: انتظار از همه مسئولان این است که با باور قلبی وارد این میدان شوند که در این صورت برکت نام و یاد شهدا شامل حال ما خواهد شد.
وی تصریح کرد: بنده نیز به‌عنوان خادم شهدا، با تمام توان در خدمت دست‌اندرکاران این کنگره هستم و امیدوارم با یک عزم همگانی، این برنامه فرهنگی را در شأن شهدای آذربایجان شرقی برگزار کنیم.
فرمانده سپاه عاشورا و دبیر کنگره بزرگداشت سرداران و 10 هزار شهید آذربایجان شرقی هم در این جلسه زمان برگزاری این کنگره را آبان ماه سال 1402 اعلام کرد و گفت: این کنگره با مشارکت تمام رده‌های کشوری و لشکری و مردم عزیز استان برگزار خواهد شد.
اصغر عباسقلیزاده از تشکیل شورای سیاست‌گذاری کنگره به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و ستادکل کنگره به ریاست استاندار آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: امور اجرایی کنگره در قالب 18 کمیته تخصصی به ریاست مدیران دستگاه‌های اجرایی استان انجام می‌شود.
انتهای پیام/
کنگره بزرگداشت شهدا، بزرگترین عملیات فرهنگی است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار