یادداشت/

فلج محیطی؛ بیماری قابل درمان در ایران

1398/09/13 - 15:25 - کد خبر: 8561 نسخه چاپی

نصر: خندیدن بهترین نعمت الهی است،خنده که بر لب داشته باشی زیباترین انسان بر روی این کره ی خاکی هستی،اما اگر نتوانی لبخند بزنی چطور؟می شوی زشت ترین انسان در این دنیای بی انتها؟! نه! اینچنین نیست،زندگی زیبایی های دیگری نیز دارد چون اگر نتوانی لبخند بزنی گوشه گیرترین فرد در این جهان نامرد خواهی شد.

شاید بیماری به اسم فلج بلز یا فلج محیطی صورت را تا به حال شنیده باشید که حاصل بی شماری از دلایل می تواند باشد. در این بیماری عصب های صورت از کار افتاده و صورت توان حرکتی خودرا از دست می دهد.
 فلج بلز میتواند به صورت مادرزادی یا آنفولانزا که به واسطه ی باکتری ها و همچنین در هنگام زایمان نیز این بیماری در صورت پدید آید.
این بیماری علائمی مانند افتادگی پوست صورت،کج شدن دهان و اختلال در پلک زدن و ..... می توان اشاره کرد.
مهم ترین مشکلی که وجود دارد نگاه های پر از سوال مردم است که نمکی میشود بر زخم این بیماران ،نگاهی که حاصل آن درد است و گوشه گیری افراد بیمار از جامعه.
چشم هارا باید بست و گونه ای دیگر باید جامعه را دید ولی وقتی این افراد چشمانشان را می بندند در آرامش بیشتری هستند و دنیا را زیباتر میبینند ولی زمانی که چشم هایشان را به روی این جهان پر انتها میگشایند کوله باری از درد و طرد و گوشه گیر بودن را می بینند.
مهم ترین راه حل،  پرداختن رسانه بر این موضوع است که متاسفانه رسانه ها در این موضوع خیلی کم رنگ تر عمل کردند با وجود اینکه درمان این بیماری در کشور ما وجود دارد در حالی که در کشورهای پیشرفته درمان آن وجود ندارد . و با یکسری آموزش ها به فرزندانمان و مطالعه می توان این موضوع را به سادگی حل کرد تا دنیای بلزی ها نیز زیبا شود از نگاه ها و همانا خداوند زیبایی هارا دوست دارد.

فلج محیطی؛ بیماری قابل درمان در ایران نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار