نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

اقدامات شایسته جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف قابل ستایش است

1401/10/28 - 10:03 - کد خبر: 85586 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان، گفت: این نهاد اقدامات شایسته‌ای در مراحل مختلف داشته است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، سه‌شنبه، 27 دیماه، در دیدار رئیس جهاددانشگاهی کشور با وی، با بیان این‌که جهاددانشگاهی در حوزه‌ نظرسنجی توانمندی‌های خوبی دارد، اظهار کرد: این نهاد در انجام نظرسنجی‌های معتبر ظرفیت‌های بسیار خوبی داشته و نتایج اطمینان بخشی ارائه می‌کند که به واقعیت نزدیک‌تر است.
وی با بیان این‌که فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه دانشگاهی نیز قابل ستایش بوده و ظرفیت‌های خوبی در قالب خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا دارد، ادامه داد: ایسنا یکی از خبرگزاری معتبر است که اخبار مطمئنی را مخابره می‌کند.
وی با تاکید بر این‌که فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری نیز بسیار ارزشمند و مهم بوده است، یادآور شد: امیدواریم این مجموعه در ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان نیز بتواند بیش از پیش موفق باشد.

توجه حوزه علوم انسانی گره‌گشای مشکلات است
در ادامه دکتر حسن مسلمی نائینی با بیان این‌که تلاش خواهیم در حوزه‌های فرهنگی فعال‌تر باشیم، اضافه کرد: مجموعه رویان که در حوزه‌ پزشکی مجموعه‌ای منحصر به فرد بوده در نتیجه زحمات دکتر کاظمی آشتیانی که انسانی عالم، تلاشگر و بامعنویت بودند، به بار نشسته و رهبر معظم انقلاب نیز بارها از خدمات ایشان سخن گفته‌اند.
وی با تاکید بر این‌که تلاش خواهیم کرد تا در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و به ویژه علوم انسانی، همانند رویان مجموعه‌های بی‌نظیر و موثر خلق کنیم، ادامه داد: حوزه علوم انسانی در تمام دنیا مشکل گشای کشورها بوده، اما متاسفانه در کشور ما و حتی جهاددانشگاهی مورد غفلت واقع شده است، در حالی که کشورهای مختلف دنیا به این حوزه توجه بسیاری دارند.
وی با اشاره به اهمیت پیوست‌های فرهنگی و انسانی در کارهای فنی-مهندسی و پزشکی، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم طی تصدی مسئولیت رشد و پیشرفت بیشتری در این حوزه ایجاد کنیم.
رئیس جهاددانشگاهی با بیان این‌که جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز ظرفیت‌های خوبی در حوزه نظرسنجی، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و به ویژه در پژوهشکده علوم انسانی دارد که می‌تواند به کشور کمک‌ کند، ادامه داد: پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی نیز ظرفیت بسیار خوبی است و اگر این ظرفیت‌ها مورد حمایت و توجه قرار گیرد، می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند؛ امیدواریم بتوانیم گام‌های بلندی در این رابطه برداشته و تحولی در این حوزه ایجاد کنیم.
وی با تاکید بر این‌که با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان کارهای بزرگی در استان انجام داد، افزود: دنبال انعقاد تفاهم نامه با استانداری در مفاد مختلف هستیم که می‌تواند شامل حوزه‌هایی چون گیاهان دارویی، مباحث پزشکی، علوم انسانی، فنی، مهندسی و... باشد و تحولی در استان ایجاد کند.
علی اصغر فاتحی فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با اشاره به ارائه طرح ارتقای سواد رسانه‌ای توسط این نهاد، اظهار کرد: در راستای تولید محتوا نیز با بسیج هنرمندان ارتباطاتی برقرار کرده‌ایم تا در مسیر جهاد رسانه‌ای بتوانیم با هم‌افزایی گام‌های موثری برداشته و تولید محتوای مناسبی داشته باشیم.
انتهای پیام/
اقدامات شایسته جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف قابل ستایش است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار