رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد:

محوریت راه شهدا برای حرکت در مسیر موفقیت و انجام کارهای بزرگ

1401/10/28 - 09:22 - کد خبر: 85584 نسخه چاپی

نصر:  رئیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: برای حرکت در مسیر موفقیت و انجام کارهای بزرگ باید راهی که شهدای عزیزمان طی کردند را محور قرار دهیم.

به گزارش نصر، دکتر حسن مسلمی نائینی، سه شنبه، 27 دیماه، در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران ۲۷ دی کارگاه مهمات سازی جهاددانشگاهی در دانشگاه تبریز با اشاره به اثرگذاری‌های تاریخی شهر تبریز در برهه‌های مختلف، اظهار کرد: تاریخ تبریز همواره آمیخته با ظلم‌ستیزی و استعمارستیزی بوده و از ۱۵۰ سال گذشته سرداران بزرگواری داشته و در دوران دفاع مقدس نیز افتخارآفرینی بسیاری داشته که شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز نمونه‌ای از آن است. 
وی با تاکید بر این‌که هیچکدام از دانشگاه‌های ما دارای این ویژگی نبودند که کارگاهی جهت تولید مهمات جنگی در محیط خود داشته باشند و موجب عصبانیت دشمن شوند که به طور مستقیم هدف حمله دشمن قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این شهدا کار بزرگی کردند که باید روش و راهشان را محور حرکتمان قرار دهیم. 
دکتر مسلمی نائینی با اشاره به این‌که شهید محسن امین‌جواهری نیز از جمله شهدای ۲۷ دی این کارگاه است که با ایشان هم‌شهری و هم‌محلی بودیم، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار به پشت جبهه اکتفا نمی‌کرد و در خط مقدم جبهه نیز حضور می‌یافت و حتی در یکی از عملیات‌ها مورد اصابت ترکش از ناحیه سر قرار گرفته و در میان شهدا قرار داده می‌شود، اما تقدیر روی دیگری نشان داده و به زندگی بازمی‌گردد. 
رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر این‌که شهید امین‌جواهری همواره در آرزویش شهادت بود، گفت: اخلاص در وجود ایشان موج می‌زد و در قضیه بمب گذاری تهران نیز که در نزدیکی آن محل بوده، به یاری می‌شتابد و در انجام کارهای سنگین و رزمی نیز کمک‌رسان جبهه‌ها بود؛ در حوزه فنی نیز همپای سایر شهدای ۲۷ دی در تولید مهمات جنگی فعالیت کرد و در نهایت به فیض شهادت نائل شد. 
وی ادامه داد: این نهاد از همان ابتدای تاسیس با جنگ رشد کرد و در حوزه‌های مختلف مهندسی، رزمی، اعزام کادر پزشکی، نیروهای داوطلب و... فعالیت‌های موثری انجام داد و همچنین در حوزه علوم انسانی و جنگ روانی نیز فعالیت‌هایی داشت. 
رییس جهاددانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در دوران دفاع مقدس در حوزه مخابراتی، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی از این طریق نیز تلاش می‌کرد به رموز دشمن دسترسی یافته و به رزمندگان کمک کند؛ همچنین در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز از ارتباط با خانواده شهدا گرفته تا تکریم جانبازان و مجروحین و پیگیری مشکلات آنان، کارهای خوبی انجام داد. 
دکتر مسلمی نائینی با اشاره به این‌که جهاددانشگاهی در حوزه بازسازی مناطق جنگی و حوزه‌های فنی و مهندسی جنگ نیز فعالیت‌های بسیاری داشت، افزود: یکی از موارد موثر در جنگ‌ها، پدافند غیرعامل است که جهاددانشگاهی در این حوزه نیز تا حدودی فعالیت‌هایی انجام داد و با طراحی بالن‌های هیدروژنی موانعی در مسیر شیرجه‌ها و حملات دشمن ایجاد کرد که اقدامی موفقیت آمیز بود. 
وی با تاکید بر این‌که جهاددانشگاهی طی سال‌های فعالیت خود موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است، خاطرنشان کرد: مرحوم کاظمی آشتیانی نیز در پژوهشگاه رویان منشا خدمات بسیاری برای جامعه در حوزه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری شد و این مجموعه در ذخیره خون بندناف و استفاده از آن در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است. 
وی با تاکید بر این‌که برای حرکت در مسیر موفقیت و انجام کارهای بزرگ باید راهی که شهدای عزیزمان طی کردند را محور قرار دهیم، گفت: این شهدا به ما یاد دادند که در چه مسیری حرکت کنیم، اگر آن زمان با فعالیت‌های خود حصارهای دشمن را شکسته و در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح بعثی ایستادند، پس امروز می‌توانیم در حوزه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در مسیر شهدا گام برداریم و موفق شویم.
انتهای پیام/
محوریت راه شهدا برای حرکت در مسیر موفقیت و انجام کارهای بزرگ خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار