معاون درمان وزارت بهداشت؛

آماده تامین نیاز های درمانی تبریز هستیم/ افتتاح 2 هزار پروژه بهداشتی در کشور

1401/10/27 - 16:07 - کد خبر: 85551 نسخه چاپی

نصر: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای افتتاح دو دستگاه بیمارستان مردانی آذر دو میلیون دلار هزینه شده است اما خیال ما همیشه در تبریز از دستگاه هایی که خریداری می شود راحت است چراکه این دستگاه ها در انبار خاک نمی خورند و از آنها استفاده می شود.

به گزارش نصر، صبح امروز مسئولان استانی به همراه معاون درمان وزارت بهداشت با حضور در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر ضمن بازدید از این بیمارستان، بخش های ام آر آی و سی تی اسکن بیمارستان مردانی آذر را افتتاح کردند.
سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت و درمان در حاشیه این بازدید با قدردانی از خدمت گزاران عرصه درمان گفت: تبریز به همراه سایرکلانشهر های کشور قطب های پزشکی کشور هستند و باید پیشرفت های اساسی در این حوزه داشته و دائما جهش علمی داشته باشند.


وی در ادامه افزود: در سفرهایی که به مناطق مختلف کشور داشتیم، سعی کردیم براساس میزان پتانسیل های هر منطقه از آنها حمایت کنیم تا بتوانند پیشرفت کنند. در تبریز هم باوجود اینکه دو دستگاه در بیمارستان مردانی آذر با سرمایه گذاری دو میلیون دلاری افتتاح و راه اندازی شد ولی این ارقام در حد تبریز نیست و بایستی بیش از این سرمایه گذاری شود.
معاون درمان وزارت بهداشت همچنین با بیان اینکه هرآنچه در تبریز نیاز باشد برای تامین حمایت کامل خواهد داشت، خاطر نشان کرد: خیال ما همیشه در تبریز از دستگاه هایی که خریداری می شود راحت است  چراکه این دستگاه ها در انبار خاک نمی خورند و از آنها استفاده می شود. همچنین به اندازه کافی نیروی متخصص و بیمار در این شهر وجود دارد و همه این امکانات در این شهر مورد نیاز است و بیشتر از این باید در این شهر روی بهداشت و درمان سرمایه گذاری شود.
کریمی در خصوص اقدامات یکسال اخیر حوزه درمان وزارت بهداشت گفت: امروزه بیماری کرونا در اکثر مناطق جهان در حال انتشار است و مرگ و میز های زیادی به واسطه آن ثبت می شود ولی در ایران بخاطر اقدامات مناسبی که در این حوزه انجام شد، پیشگیری شده است. ایمنی های ناشی از واکسن ها و تلاش های اقشار مختلف سبب شده است که امروزه کشور از بیماری کرونا در امان باشد.


وی افزود: در حال حاضر بیش از 10 هزار تخت بیمارستانی در کشور تجهیز شده است و برای بیش از 9 هزار تخت نیز تامین اعتبار صورت گرفته است. همچنین دو هزار پروژه بهداشتی کلید خورده و در ماه های آینده افتتاح خواهد شد که کمک های زیادی به وضعیت بهداشت کشور خواهد کرد. در زمینه انگیزه برای کادر درمان شاغل در بیمارستان های دولتی هم اصلاحاتی صورت گرفته و میزان تفاوت های کارکنان بخش های دولتی با خصوصی کاهش یافته و در آینده یکسان خواهد شد.
این مقام وزارت بهداشت همچنین با اعلام اینکه در دوران کرونا از نظر تخت های بیماران کودک دچار مشکل بودند، تصریح کرد: متاسفانه در ایام کرونا بیشتر کودکان به این بیماری دچار می شدند و در کل کشور 500 تخت برای کودکان بیمار وجود داشت و جوابگوی بیماران نبود اما در کمترین مدت تعداد این تخت ها دو برابر شد. همچنین در خصوص کودکان ناشنوا کاشت حلزون صورت گرفت که بسیار هزینه بر بود و این خدمات امروزه رایگان انجام می شود.


در ادامه این برنامه زین العابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی با تشکر از زحمات خانواده مردانی آذر گفت: خانواده مردانی آذر باعث افتخار کشور و الگوی جامعه هستند چراکه برای این کشور زحمات فراوانی کشیده اند و طبق آیات قرآن خداوند نیز از چنین اشخاصی تقدیر کرده است.
وی در ادامه افزود: سال گذشته خانواده مردانی آذر از اینکه این بیمارستان افتتاح شده بود ولی فعالیت نداشت بسیار ناراحت بودند اما امروز این بیمارستان گام به گام شکوفا و احیا می شود و دستگاهی که امروز افتتاح شد دو میلیون دلار هزینه داشته است.
استاندار آذربایحان شرقی با تاکید به تجهیز شدن این بیمارستان گفت: بیمارستان مردانی آذر باید به یکی از مراکز مهم استان و شمالغرب تبدیل شود و ظرفیت آن را هم دارد. امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت این بیمارستان به اهدافی که از پیش تعیین شده بود برسد.
خرم در پایان گفت: در دولت سیزدهم بیش از چهار شهرستان به دستگاه ام آر آی مجهز شدند و مراکز دیگر هم در آینده تجهیز خواهند شد. دسترسی راحت مردم هم به امکانات سلامت به طور جدی بررسی می شود تا مردم سختی نداشته باشند و مراکز بهداشتی در خدمت مردم باشند.
انتهای پیام/
آماده تامین نیاز های درمانی تبریز هستیم/ افتتاح 2 هزار پروژه بهداشتی در کشور حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   علی   سال پیش  

سلام هر دو بزرگوار دروغ گفتند و حیف که در کشور کسی نیست از اینها بازخواست کند معاون درمان وزیر میگوید خیالمان راحت هست که هر دستگاهی که به تبریز میآید مورد استفاده قرار میگیرد در حالیکه همین دستگاههایی در بیمارستان مردانی آذر راه اندازی شدند در دولت قبل و بیش از 18 ماه هست که به بیمارستان آورده شدند و از 7 دستگاه تا کنون 3 دستگاه نصب و راه اندازی شده است و اما استاندار عزیز کاش میدانستند که در دولت سیزدهم حتی یک دستگاه MIR هم به استان نیآمده است 3 دستگاه آنهم نه 4 تا در زمان دولت روحانی تخصیص و انتقال یافته بطوریکه دستگاه بیمارستان اهر سال 98 آمده و در این دولت راه اندازی گردیدند خدا به دادمان برسد با این همه دروغ
پژوهشیار