مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز ذخیره سازی گندم/ ذخیره کنونی گندم در ۳۵ سیلو استان ۲۸۰ هزار تن است

1398/02/02 - 17:52 - کد خبر: 855 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ گفت: طی سال های گذشته ظرفیت مراکز ذخیره سازی در آذربایجان شرقی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش نصر، اسفندیار ابوالحسن زاده در نشست خبری شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ با بیان اینکه استان های آذربایجان شرقی و غربی زیر مجموعه این شرکت هستند، گفت: کارگزار اصلی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸، شرکت تخصصی بازرگانی ایران و زیر حوزه آن تامین و خرید گندم،تبدیل به آرد و تحویل به نانوایی است.

وی با اشاره به اینکه شکر، روغن نباتی و برنج بر حسب تعداد نیاز و در راستای تنظیم بازار استان و کشور از موجودی شرکت غله و خدمات بازرگانی تامین می شود، گفت:سال گذشته ۵۸۰ هزار تن خرید تضمینی گندم از قیمت یک هزار و ۳۲۰ تومان خریداری و ذخیره شد.

وی ادامه داد: در اغلب شهرستان های استان کارخانه و انبار غله موجود است و یک میلیون تن ظرفیت ذخیره استانی در سیلو های موجود است .

وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته ۵۰ درصد ظرفیت مراکز ذخیره سازی افزایش یافته است، اذعان داشت: از منظر فضای ذخیره سازی در استان در شرایط استاندارد و روبه رشد هستیم.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ افزود: کارخانه آرد سازی ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت بیش از نیاز استان را پشتیبانی می کند و از نظر تراکنش وضعیت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه موجودی گندم در حال حاضر ۲۸۰ هزار تن است و در ۳۵ سیلو نگه داری می شود، اظهار داشت: برای بیش از ۵ ماه پوشش توانایی تامین مایحتاج استانی را داریم.

ابوالحسن زاده در ادامه به خرید گندم در دهه سوم خرداد اشاره کرد و گفت:خرید گندم از شهرستان های گرمسیر استان مانند جلفا و خداافرین و... را آغاز خواهد شد.

وی با ابراز خوشحالی از افزایش بارندگی در سطح استان، اذعان داشت: با توجه به وضعیت بارندگی و افزایش محصولات کشاورزی، توانایی خرید گندم به بیش از ۶۰۰ هزار تن توانایی رسید.

این مسئول در ادامه به اجرای تمهیدات لازم جهت خرید گندم به همراه ناظران و کارشناسان اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی های لازم جهت خرید گندم در سال جدید با مصوبه دولت به قمیت هزار و ۷۰۰ تومان در سال زراعی انجام گرفته است.

وی اضافه کرد:سرانه مصرف استان در آرد یارانه ای برای هر نفر۶ کیلوگرم با قیمت مصوب تنظیم بازار است و همچنین برای نانوانی های با پروانه کسب و تایید شده آرد به میزان لازم و با قیمت ۹۰۰ تومان توزیع می شود.

وی با تاکید بر اینکه کمبود ارد و گندم در استان نداریم ، گفت: آرد مورد نیاز بازار برای نانوایی با پروانه به میزان لازم پخش می شود و به نانوایی هایی که از کمبود آرد شاکی هستند اعتماد نکین زیرا دارای پروانه کسب نیستند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ با اشاره به اینکه از ۲۵ بهمن تا امروز حدود ۲۰ هزار تن شکر بر اساس مصوبه تنظیم بازار برای معرف های تایید شده از سوی صنعت معدن و تجارت شکر تامین کرده ایم.

وی افزود: حدود ۱۰ هزارتن سهیمه تخصیص شکر به استان حدود ۱۰ هزار تن است که باید جذب شود.

ابوالحسن زاده در انتها خاطرنشان کرد: انواع برنج خارجی به میزان ۵ هزار تن در انبارهای استانی موجود است.

این گزارش حاکی است، پس از نشست خبری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت با اصحاب رسانه، خبرنگاران به بازدید از سیلو های این شرکت رفتند و در جریان روند انبار گندم، شکر و برنج قرار گرفتند.

انتهای پیام/

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز ذخیره سازی گندم/ ذخیره کنونی گندم در ۳۵ سیلو استان ۲۸۰ هزار تن است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار