معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

تجهیزات پایش هوا در آذربایجان شرقی تقویت شود

1401/10/26 - 12:00 - کد خبر: 85452 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تقویت تجهیزات پایش وضعیت هوای استان، گفت: تصمیمات درست و اقدامات موفقیت‌آمیز برای کاهش آلودگی هوا زمانی ممکن است که پایش درستی صورت گیرد، لذا سرمایه‌گذاری در این زمینه آثار بلندمدت خواهد داشت.

به گزارش نصر، جبارعلی ذاکری، دوشنبه، 26 دیماه، در جلسه کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا، با بیان اینکه توسعه صنایع و افزایش خودروها، آلودگی هوا را روزبه‌روز تشدید می‌کند، افزود: در این شرایط تلاش ما باید کاهش تبعات این آلودگی و پیشگیری از خسارت‌های آن باشد.
وی با اشاره به فرارسیدن 29 دی، روز ملی هوای پاک، گفت: دستگاه‌های عضو کارگروه، اقدام موثر برای کاهش آلودگی هوا و دبیرخانه نیز هماهنگی و پیگیری از دستگاه‌های ملی برای بهبود شرایط را در اولویت خود قرار دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت پایش وضعیت هوا، اظهار کرد: تا زمانی که مسأله پایش را حل نکنیم تصمیمات ما در این حوزه اثربخشی لازم را نخواهد داشت، بنابراین باید مدیران استانی و ملی را مجاب کنیم که اعتبار لازم برای تجهیز و تقویت دستگاه‌های پایش هوا را تامین کنند.
وی همچنین توجه ویژه به معاینه فنی خودروها را مورد تاکید قرار داد و گفت: اکتفا کردن به جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی کافی نیست و باید علاوه بر فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به دریافت معاینه فنی خودروها، خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی را با استفاده از تجهیزات به‌روز، شناسایی و از تردد آنها جلوگیری کرد.
ذاکری با اشاره به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان که براساس آن تبریز از نظر وضعیت هوا، بهترین شرایط را در بین کلانشهرهای کشور دارد، گفت: بخشی از این وضعیت ناشی از موقعیت جغرافیایی تبریز و بخشی هم به خاطر فعالیت‌هایی است که به صورت مستمر باید انجام گیرد.
وی تصریح کرد: البته نباید به این وضعیت بسنده کنیم و اقدامات اساسی پیشگیرانه که می‌تواند وضعیت هوا را بهتر از این کند نیز نباید مغفول واقع شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، هم در این جلسه گزارشی از اهم اقدامات این اداره کل در راستای کاهش آلودگی هوا ارائه کرد و گفت: تبریز در سال جاری، 71 روز پاک، 188 روز قابل قبول، 21 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، یک روز ناسالم برای همه گروه‌ها و یک روز خطرناک داشته است که از این نظر بهترین وضعیت را در میان کلانشهرهای کشور دارد.
شهنام اشتری همچنین از راه‌اندازی سامانه پایش کیفی هوا، مطالعه سیاهه انتشار آلاینده‌های کلانشهر تبرز و اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی در صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی و فولاد استان خبر داد.
در این جلسه همچنین گزارش اداره کل هواشناسی، پلیس راهور، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد استان درخصوص اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا ارائه شد.
انتهای پیام/
تجهیزات پایش هوا در آذربایجان شرقی تقویت شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار