سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند تشریح کرد:

آخرین خبرها از احداث واحدهای طرح نهضت ملی در شهر جدید شهریار تبریز

1401/10/25 - 21:23 - کد خبر: 85424 نسخه چاپی

نصر: سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند، آخرین خبر از احداث واحدهای طرح نهضت ملی در شهر جدید شهریار تبریز را تشریح کرد.

فرهاد سعیدی، یکشنبه، ۲۵ دی ماه در نشست خبری، با اشاره به موضوع ارسال پیامکی با مضمون انتقال ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی از شهر جدید شهریار به شهر جدید سهند، اظهار کرد: در زمان پیشنهاد شهر جدید شهریار در قالب طرح نهضت ملی مسکن به این گونه نگاه می‌شد که این شهر هم‌چون سایر شهرهای جدید دارای یکسری زیرساخت‌ها و بسترهایی بوده و می‌توان از این زیرساخت‌ها برای توسعه شهر در قالب این طرح اقدام کرد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: وقتی طرح نهضت ملی مسکن به مرحله اجرایی رسید، مشکلاتی را در خصوص پروژه احداث واحد در شهر شهریار مشاهده کردیم. از جمله اینکه شهر شهریار همچنان نیاز به اجرای برخی زیرساخت‌های اولیه داشته و البته این شهر جدید یک شهر جدید خصوصی است.
وی ادامه داد: پس از تعاملات و صحبت‌هایی که با متولیان این شهر خصوصی و متولیان اجرایی انجام گرفت، مقرر شد تا زمان تکمیل آماده سازی‌ها، قسمتی از شهر را برای طرح نهضت مسکن در اختیار شرکت عمران قرار دهند. این منطقه‌ای که معرفی شده بود، در قسمت انتهایی شهر و نزدیک به روستا بود و موقعیت کالبدی و زیرساخت‌های چندان خوبی نداشت لذا پس از بررسی‌های بیشتر منطقه دیگری را شناسایی کردیم.
سعیدی گفت: با توجه به این‌که شناسایی یک منطقه مناسب برای احداث واحدهای مسکونی طرح در شهر جدید شهریار و سپس تکمیل آماده سازی‌ها و مقدمات لازم طول می‌کشد، نخواستیم که مردم از این موضوع رنج ببرند لذا در قالب پیامکی به متقاضیان واحد در این شهریار توصیه کردیم که می‌توانند در شهر جدید سهند در مدت زمان کوتاه تری واحد تحویل بگیرند.
وی ادامه داد: تحویل واحدهای مسکونی افرادی که برای شهر شهریار تقاضا کرده‌اند، منتفی نیست اما نمی‌توانیم زمان مشخصی را برای این امر اعلام کنیم. 
وی با بیان این‌که در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکونی در شهر سهند آغاز شده است، اظهار کرد: مدت زمان تکمیل این واحدها دو ساله بوده و برخی از واحدها که زمان شروع آن‌ها به اوایل سالجاری و یا سال گذشته بازمی‌گردد، زودتر تحویل داده می‌شوند.
سرپرست شرکت عمران سهند در خصوص آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر در شهر سهند نیز تشریح کرد: تعداد سه پروژه ساخت مسکن مهر در سهند ناقص مانده بود و برخی نواقصاتی در تعداد دیگری از پروژه‌ها وجود داشت اما طی چهار سال گذشته اقدامات خوبی برای تکمیل آن‌ها انجام گرفته ولی هنوز برخی از نواقصات از جمله مسکن مربوط به خانه مطبوعات مانده است.
وی در تشریح موضوع مسکن مهر خانه مطبوعات، اظهار کرد: این پروژه به صورت تعاونی بوده و تعاونی مربوطه را متعهد کردیم تا پروژه را به اتمام برساند که حدود ۲۵ میلیارد تومان بدون ضرایب پیمانکاری برای تکمیل آن هزینه برآورد شده است. برای تکمیل سایر نواقص مساکن مهر سهند نیز حدود ۳۰ میلیارد تومان براورد شده است.
وی در خصوص این‌که امکان پرداخت اقساط مساکن نهضت ملی در وضعیت اقتصادی کنونی برای برخی از مردم سخت است، گفت: در بحث مسکن مهر دیدیم که دولت از مرحله‌ای به بعد خود به کمک مردم برای تامین هزینه آمد لذا اکنون به متقاضیانی که خانه ندارند و نمی‌توانند اقساط این طرح را پرداخت کنند و برای انصراف به شرکت عمران مراجعه می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم که همچنان در این طرح بمانند زیرا این طرح شاید آخرین شانس آن‌ها برای خانه دار شدن باشد و نباید این فرصت را از دست دهند.
سعیدی در خصوص هزینه‌ها و بدهی‌های شرکت عمران سهند در زمان تحویل سمت سرپرستی شرکت عمران نیز گفت: شرکت عمران سهند را در آبان ماه سالجاری تحویل گرفتم.در زمان تحویل، شرکت مبلغ ۱۸۶ میلیارد تومان هزینه برای قرارداد پروژه‌های جاری داشت که باید این مبلغ را تا پایان سال جاری به سرانجام برسانیم در حالی که طی هشت ماه گذشته با ریاست مدیرعامل قبلی تنها ۳۵ درصد درآمدهای شرکت تحقق یافته است (در حالی که معمولا تحقق درآمدی شرکت عمران تا این تاریخ باید به ۱۰۰ درصد و تا پایان سال به بیش از ۱۰۰ درصد می‌رسید).
وی خاطرنشان کرد: طی دو ماه اخیر که تصدی سرپرستی شرکت را برعهده گرفتم، تحقق درآمد شرکت را به دو برابر عدد قبلی رساندیم. از مجموع مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی که از زمان ریاست قبلی مانده است، تاکنون ۲۷ میلیارد تومان پول که جزو پروژه‌های اولویت دار هستند، تبدیل وضعیت و پرداخت کرده‌ایم.
وی در خصوص پروژه‌های اولویت دار این شرکت برای سال آتی، تشریح کرد: شرکت عمران اکنون دارای دو رسالت است. نخست رسالت ما مربوط به طرح نهضت ملی بوده و این طرح را با بیش از ۱۶ هزار واحد در شهر استارت زدیم و اکنون به طور میانگین ۲۳.۵ درصد پیشرفت فیزیکی کل پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند است.
سرپرست شرکت عمران سهند خاطرنشان کرد: برای جذب مردم به شهر سهند باید خدمات رفاهی در این شهر ارائه شود و وظیفه ما ارائه خدمات برای زندگی راحت تر مردم در شهر سهند است. 
اختصاص اعتبار ۵۰ میلیاردی برای رفع نواقصات آزادراه تبریز- سهند
وی که پیش از این مجری پروژه آزادراه تبریز- سهند بوده است، در خصوص این پروژه اظهار کرد: افتتاح این پروژه یکی از افتخارات شهر سهند است و حال چشم انداز ما در این خصوص حل نواقصات مربوط به آزادراه بوده و برای سال آتی اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای رفع نواقصات آزادراه اختصاص یابد.
وی افزود: پروژه آزادراه تبریز-سهند یک پروژه شریکی نیست بلکه بر اساس قرارداد منعقد شده این آزادراه از بدو ایجاد متعلق به دولت است و قرارداد صرفا یک قرارداد واگذاری منافع آزاد است. بر اساس این قرارداد، ۴۰ درصد هزینه ساخت و تملک آن مربوط به دولت و ۶۰ درصد هزینه مربوط به سرمایه گذار بوده و سرمایه گذار، از این پروژه اصل پول و سود بر اساس تعداد سال استهلاک را دریافت می‌کند.
سعیدی با اشاره به اختلافات بین دولت و سرمایه گذار در این پروژه، گفت: طرفین این پروژه، هزینه‌های طرفین را برآورد می‌کند که تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارد از این رو پرونده این اختلاف به رای داوری رفته‌ تا اصل موضوع مشخص شود. بر اساس قرارداد، بحث نگهداری از آزادراه نیز برعهده سرمایه گذار است.
وی در خصوص وضعیت روشنایی آزادراه نیز ادامه داد: در حال تکمیل روشنایی پنج کیلومتر از آزادراه هستیم و امیدواریم با تامین اعتبار، روشنایی ۱۵ کیلومتر بعدی در سال آتی تحقق یابد.
وی در ادامه با اشاره به پروژه بازچرخوانی پساب شهر جدید سهند به فضای سبز شهری، گفت: اهمیت اجرای این پروژه کمتر از آزادراه نیست چرا که وضعیت فضای سبز کنونی شایسته شهر سهند نیست. اگر این پروژه به اتمام برسد، اولین شهری خواهیم بود که فضای سبز آن با پساب تصفیه خانه شهری آبیاری می‌شود. این پروژه در دو فاز خواهد بود که فاز اول (انتقال از تصفیه خانه به هشت بهشت) بعد از عید کلنگ زنی شده و حداقل فازهای یک و چهار شهر در سال بعدی تحت پوشش آبیاری قرار می‌گیرند.
سعیدی با اشاره به مشکل حمل و نقل شهری در سهند از انجام مذاکراتی با شهرداری برای رفع این مشکل در سال آتی و تعیین تکلیف موضوع تا خردادماه سال آینده خبر داد.
وی با بیان این‌که یکی از اصلی ترین نیازهای شهر سهند، ایجاد فضای اشتغال است، گفت: صحبت‌هایی با مهندس پرنیان، رئیس سازمان صمت استان برای جذب کارخانجات و صنایعی که آلودگی ایجاد نمی‌کنند به شهر سهند انجام داده‌ایم.
وی افزود: برای ایجاد شبکه فیبر نوری در شهر نیز با ایرانسل توافقاتی انجام داده‌ایم که ساخت این شبکه بعد از عیدنوروز شروع خواهد شد. 
سعیدی در خصوص اختلافات مربوط به تداخل اراضی فاز چهار و خسروشاه نیز گفت: تمامی اختلافات مربوطه حل شده و سندهای واحدهای مسکونی فاز چهار اخذ شده است.
انتهای پیام/
آخرین خبرها از احداث واحدهای طرح نهضت ملی در شهر جدید شهریار تبریز خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار