عضو شورای شهر تبریز مطرح کرد:

بنام تخصص گره ترافیکی شهر را زیاد نکنیم / افشاگری عضو شورای شهر درباره جذب نیرو در مترو / شهردار در صحن علنی پاسخ دهد

1401/10/25 - 12:02 - کد خبر: 85377 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: هر وقت نسبت به ترافیک حرف زدیم گفتند موضوع تخصصی است! این چه تخصصی است که می‌خواهند مردم را بنام تخصص گرفتار و گره ها را بیشتر کنند؟ 

به گزارش نصر، صدو ششمین جلسه علنی شورای شهر تبریز صبح امروز یکشنبه 25 دی برگزار شد. 
دستور جلسه چهارم سخنرانی میان دستور "روح الله دهقان‌نژاد" عضو شورای شهر تبریز بود. 
دهقان‌نژاد در ابتدا سخنان خود را با سوالاتی که قبلا طرح کرده بود آغاز کرد، در چندماه گذشته چندین سوال و تذکر ارسال شده ولی تا این لحظه جوابی به نامه ها و تذکرات داده نشده است. 
وی اظهار داشت: درمورد یک پرونده نامه‌ای به یکی از مناطق نوشته شده ولی پرونده گم شده است! یکی از کارمندان منطقه گفت تازمانی که این نامه در جریان است پرونده پیدا نخواهد شد!! 
وی با انتقاد از طرح های به اصطلاح تخصصی، علمی و کارشناسی شورای ترافیک توضیح داد: هروقت نسبت به ترافیک حرف زدیم گفتند موضوع تخصصی است! این چه تخصصی است که می‌خواهند مردم را بنام تخصص گرفتار و گره ها را بیشتر کنند؟
وی در ادامه افزود: ضرورت بازنگری در طرح های ترافیکی، موارد بازیافت پسماند تبریز، جذب نیرو در مترو تبریز، موضوعاتی است که تاکنون یک خط جواب هم به شورا ارسال نشده است. 
وی خطاب به شهردار گفت: چرا باید موضوعات رسانه ای شود تا بعد شهرداری به آن حساس شود؟ چرا شهرداری قبل از رسانه ای شدن به موضوعات پرداخت نمی کند؟ 
وی تصریح کرد: اگر این موضوعات ادامه دار باشد رویه کمیسیون حقوقی شورای شهر عوض خواهد شد اهداف و منافع مردم مهم است نه اشخاص؛ رویه را بر خلاف فضای دوستانه مجبور خواهیم شد ادامه دهیم. 
وی با بیان اینکه مجبور هستم این موضوع را در مورد مترو مطرح کنم، گفت: مترو در قبال تذکر بنده خود را موظف به پاسخگویی نمی‌داند ولی بیانیه ای را به نصر نیوز ارسال می کند. 
در این بیانیه نوشته است "تنویر افکار عمومی" در حالی که تحریف افکار عمومی است. 
باید برای شورا توضیح دهند نه به رسانه ای که مطلبی در این رابطه تولید نکرده است، این بیانیه توضیح کلی و خودستایی است، نوشته اند با کمبود نیروی انسانی مواجهیم و این را ما نیز واقفیم. 
وی در رابطه با جهادی کار کردن در مترو گفت: آیا جهادی کارکردن یعنی روزانه بجای ۱۶ مترحفاری، یک متر حفاری کردن است؟ کجای این کار جهادی است؟! 
وی ادامه داد: اینکه گفته شود سازمان مترو در جذب نیرو دخالتی ندارد یک جوک خنده دار است در این بیانیه فرافکنی‌های مختلف دیده می‌شود. 
وی افزود: بنام مدیر سازمان در رسانه‌ها به مصاحبه ها توهین کردند اگر جواب داده بودیم کار به این موارد نمی‌کشید. 
دهقان نژاد با اشاره به گزارشی که در آژانس خبری تحلیلی نصر نیوز منتشر شده بود، گفت: باید پرسید آیا پرکردن ایستگاه ۱۸ تخصصی عمل کردن است؟ که مدیران مترو سخن از تخصص می‌گویند! 
وی در ادامه در رابطه با نیرو های جدیدی که به مترو اضافه شده است، تصریح کرد: ۷نفر از شرکت مپنا از آذر ماه، ۵نفر شرکت پایش ریل امین، ۳نفر صانع عمران برق،۵نفر ایمن گستر برق وارد سازمان مترو شدند.
وی خطاب به شهردار گفت: اسامی افراد را به شهردار خواهم داد اگر نادرست بود، آقای شهردار نیز در صحن علنی اعلام کنند. 
وی با عنوان این که تذکرات در حوزه مواد قابل بازیافت پسماند تبریز بود نه خود پسماند، خطاب به شهردار گفت: به جای ارسال کبوتران حرم در رسانه‌ها، اگر این افراد در ساعات اداری مشغول کار شوند کارها طبق روال انجام می‌شود، با این رویه مجبور هستیم در جلسات آتی اسامی اشخاص را علنی کرده تا مشخص شود چه کسی منافع شخصی در مترو دارد.
"یعقوب هوشیار" شهردار کلانشهر تبریز در رابطه با تذکرات دهقان نژاد نیز پاسخ داد: در رابطه با بحث ترافیک شهر، نامه ای که آقای دهقان‌نژاد نوشته اند را من ندیده ام، در رابطه با پسماند نامه ای آمده است و جواب آن را مکتوب نوشته ایم.
وی ادامه داد: در رابطه با ترافیک تمام همت و تلاش ما در حوزه حمل و نقل است. 
هوشیار افزود: در بحث جمع آوری وانت بار ها چندین نفر از همکاران ما مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند، این ها مواردی است که در کاهش ترافیک موثر واقع شده است. 
شهردار در رابطه با ترافیک گفت: ترافیک امری طبیعی است که متاسفانه طرح جامع ترافیک تهیه نشده است و باید بازنگری هایی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: در رابطه با پسماند بعد از 15 سال توانسته ایم 2 پیمانکار را خلع کرده ایم، بعد از این باید شما انتظار داشته باشید که اتفاقات مثبتی بیفتد چرا که گره اصلی حل شده است.
وی در رابطه با مترو گفت: در رابطه با مترو نقص ها و ایرادات باعث نشود که تلاش ها دیده نشود، بله در مترو کار جهادی انجام شده است، در سه ماه اخیر سه ایستگاه افتتاح شده است، کل ریل خط دو را خرید کردیم. 
وی خاطرنشان کرد: نمیگوییم که اشکالی نداریم اما باید تلاش کنیم که اشکالات رفع شود، هیچ گونه جذبی در مترو انجام نشده است.
وی اضافه کرد: دستور جلسه بعدی تصمیم گیری برای نیرو های حجمی در مترو خواهد بود.
هوشیار در پایان تاکید کرد: اینکه مدیران مترو نفراتی را جذب کنند تخلف است.
انتهای پیام/
بنام تخصص گره ترافیکی شهر را زیاد نکنیم / افشاگری عضو شورای شهر درباره جذب نیرو در مترو / شهردار در صحن علنی پاسخ دهد محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار