معاون وزیر کار؛

۳۱۸۱ مرکز جوار کارگاهی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ارائه می‌کنند

1401/10/24 - 11:22 - کد خبر: 85301 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سه هزار و مراکز جوار و بین کارگاهی فنی و حرفه‌ای خبر در سراسر کشور فعال است که مهارت‌ها را به کارجویان ارائه می‌کند.

به گزارش نصر، «غلامحسین حسینی نیا» روز شنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۱۲۷ هزار و ۶۹۰ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.
وی ادامه داد: مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی با همکاری سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی باهدف تربیت منابع انسانی باصلاحیت حرفه‌ای و شایستگی‌های موردنیاز مشاغل حال و آینده راه‌اندازی شده است تا در محیطی کاملاً کارگاهی مهارت‌ها را ارائه کنند.
معاون وزیر کار با بیان اینکه در این مراکز نیروی کار از نزدیک با محیط کار آشنا می‌شود گفت: در این مرحله از آموزش‌های تئوری عبور کرده و از نزدیک در رشته‌های مختلف، استادکاران آموزش‌ها را به نیروی کار ارائه می‌کنند.
وی اضافه کرد: ارتقای مهارت باهدف کاهش هزینه‌های جانبی تولید، استفاده بهینه از امکانات آموزشی جهت شاغلین، صیانت از نیروی کار از جمله مواردی است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.
حسینی نیا با تاکید بر توسعه چتر آموزشی در دولت سیزدهم گفت: برای ارتقای مهارت کارگران و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی این نوع آموزش‌ها ارائه می‌شود تا کارجویان از نزدیک با دستگاه‌ها و نوع فعالیت کارگاه‌ها در رشته‌های مختلف آشنا شوند.
وی به همکاری واحدهای صنفی در پذیرش و آموزش کارجویان خبر داد و گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی در اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار شرکت کردند.
معاون وزیر کار، بیان داشت: بر اساس این طرح، کارگاه‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند در یک قرارداد سه جانبه بین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموز به‌صورت استاد- شاگردی کارآموز بپذیرند و کارآموزان در این بنگاه‌های اقتصادی بیمه حوادث می‌شوند.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال مهم است بر اساس آمارها، از بین افراد آموزش دیده بیش از ۸۰ درصد این افراد جذب بازار کار می‌شوند.
 انتهای پیام/
۳۱۸۱ مرکز جوار کارگاهی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ارائه می‌کنند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار