مدیر کل فرودگاه های استان؛

۴۰ میلیارد تومان طرح عمرانی در فرودگاه های آذربایجان شرقی اجرا شد

1401/10/23 - 14:25 - کد خبر: 85258 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری بیش از ۳۰ عنوان طرح عمرانی، مرمت و بهسازی در فرودگاه های تبریز و سهند با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

به گزارش نصر، رامین آذری روز جمعه در گفت و گویی با اشاره به اینکه اعتبار این طرح ها توسط شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی تامین شده است، بهسازی ایستگاه های ناوبری الکترونیک هوایی، نصب و راهدازی چراغ های SFLS به منظور ارتقای سیستم روشنایی باند، زیرسازی و آسفالت جاده های دسترسی فرودگاه تبریز با هدف کاهش زمان انتقال خودرویها ایمنی و آتش نشانی را از جمله طرح های اجرا شده در سال جاری عنوان کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح نورپردازی و رفع مشکل انعکاس نور و صوت در کابین برج مراقبت پرواز فرودگاه تبریز از تخصیص یک دستگاه خودرو اوره پاش به فرودگاه سهند خبر داد .
آذری گفت: فنس کشی محوطه، شبکه فیبر نوری، نصب دوربین مداربسته، بهسازی و مرمت ابنیه فرودگاه سهند هم در سال جاری اجرا شده است.

آذربایجان شرقی دارای دو فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.
فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.
انتهای پیام/ 
۴۰ میلیارد تومان طرح عمرانی در فرودگاه های آذربایجان شرقی اجرا شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار