رئیس اداره فرش سازمان صمت استان؛

حل مشکل قالیبافان با پیگیری اصلاح آیین‌نامه قانون بیمه/ فرش دستباف با ویژگی‌های منطقه‌ای دارای شناسنامه می‌شود

1401/10/22 - 15:56 - کد خبر: 85216 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره فرش سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با اشاره به حل مشکل قالیبافان با پیگیری اصلاح آیین‌نامه قانون بیمه بافندگان فرش دستباف گفت: به منظور حمایت از بافندگان فرش دستباف خانگی همچنین کارگاه‌هایی با نیروی کار بیش از پنج نفر با همکاری استانداری، سازمان تامین اجتماعی و تشکل‌های فرش پیگیر اصلاح آیین‌نامه قانون بیمه قالیبافان هستیم.

به گزارش نصر، علی سلیمانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به حمایت استاندار آذربایجان‌شرقی و تیم اقتصادی استان برای رفع مشکلات قالیبافان اظهار کرد: پس از ارسال موضوع اصلاح آیین‌نامه قانون بیمه قالیبافان به وزارتخانه‌های متولی، این موارد را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.
وی در خصوص روند اجرای صدور شناسنامه فرش برای قالیبافان استان گفت: شناسنامه اختیاری فرش در تبریز از سال‌های گذشته از سوی تشکل‌های فرش برای متقاضیان صادر می‌شود در واقع فرهنگ‌سازی این موضوع در دستور کار قرار داشته و معتقد به حفظ هویت قالی با شناسنامه‌دار کردن آن بودیم، بنابراین پیگیری‌های مستمر در این زمینه منتج به نتیجه شد.
رئیس اداره فرش سازمان صمت آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: اخیرا مرکز ملی فرش ایران با ارسال شیوه‌نامه تشکیل کارگزاری صدور شناسنامه فرش دستباف در کشور به سازمان‌های صمت پیگیر تشکیل کارگزاری‌های مربوطه در استان‌ها و شهرستان‌هاست.
سلیمانی تاکید کرد: با تحقق این موضوع فرش دستباف به صورت رسمی در آینده نزدیک دارای شناسنامه با ویژگی‌ها و شاخص‌های منطقه‌ای خواهد شد.
وی در خصوص تنوع طرح و نقش قالی در استان و روند ثبت طرح‌های فرش و تنوع ثبت نشان ملی و بین‌المللی جغرافیایی فرش تبریز و آذربایجان‌شرقی افزود: به‌کارگیری مواد اولیه پشم و ابریشم همچنین استفاده نکردن از مصالح نامرغوب از جمله اولویت‌های حفظ هویت فرش دستباف است که این موارد باید از سوی قالیبافان رعایت شود.
انتهای پیام/
حل مشکل قالیبافان با پیگیری اصلاح آیین‌نامه قانون بیمه/ فرش دستباف با ویژگی‌های منطقه‌ای دارای شناسنامه می‌شود خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار