وزیر بهداشت در مراسم بزرگداشت ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت مقام زن:

بانوان نظام سلامت در دوران کرونا افتخار آفریدند

1401/10/22 - 13:25 - کد خبر: 85203 نسخه چاپی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توانمندی، دانش و قابلیت بانوان را ستودنی توصیف کرد و گفت: در دوران همه‌گیری کرونا بانوان کادر سلامت، ایثار و فداکاری‌های بسیاری از خود نشان دادند و افتخار آفریدند.

به گزارش نصر، بهرام عین اللهی در مراسم بزرگداشت ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت مقام زن که با حضور زنان شاغل در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت صدیقه کبری (س) و روز زن و مادر، اظهارداشت: ایام ولادت حضرت فاطمه (س)، از ایام مبارکی است که خداوند دعاهایمان را مستجاب می‌کند و دلیل این موهبت وجود مقدس حضرت صدیقه طاهره(س) است.
وی با بیان اینکه بانوان نقش بی‌بدیلی در خانواده و جامعه دارند، افزود: تاریخ ایران اسلامی، تاریخی بسیار گرانقدر و با عظمت به‌ویژه در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی و با حضور زنان در عرصه‌های مختلف بوده است.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) مادر دو امام بزرگوار امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هستند و بزرگترین خصوصیت ایشان ولایتمداری بود که با فداکاری تا پای جان در دفاع از ولایت در مقابل دشمنان ایستادند و مبارزه کردند. ایشان الگویی ناب و بی‌مانند برای زندگی نه تنها مسلمانان بلکه مردم همه عالم به شمار می‌روند و با روشنگری‌های خویش، نعمت ولایت را پاس داشتند.
عین اللهی افزود: ۶۰ درصد کارکنان وزارت بهداشت را بانوان تشکیل می‌دهند و در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز بانوان بسیار فعال حضور دارند؛ به طوری که۷۵۱ استاد تمام،  یک هزار و ۷۵۵ دانشیار و  پنج هزار و ۸۰۹ استادیار این دانشگاه‌ها از بانوان هستند و از سوی دیگر، ۱۲۲ هزار و ۷۲۲ بانوی دانشجو در کشور داریم.
وی، توانمندی، دانش و قابلیت زنان را ستودنی دانست و تصریح کرد: در ایام همه‌گیری کرونا، بانوان کادر سلامت، ایثار و فداکاری‌های بسیاری از خود نشان دادند و برای کشور افتخار آفریدند.
انتهای پیام/ 
 
بانوان نظام سلامت در دوران کرونا افتخار آفریدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار