معاون اول قوه قضاییه:

نهاد‌های متولی فرهنگ، جایگاه زن را درست تبیین نکرده‌اند

1401/10/22 - 12:42 - کد خبر: 85200 نسخه چاپی

نصر: معاون اول قوه قضاییه گفت: ضعف در تبیین جایگاه زن باعث برداشت نادرست شده است و لازم است در این زمینه به ویژه برای نسل جوان روشنگری صورت گیرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین مصدق، در دیدار بانوان به مناسبت میلاد صدیقه طاهره (س) و بزرگداشت مقام زن برگزار شد، ضمن تبریک این روز فرخنده و تبیین جایگاه و مقام والای زنان و مادران در سنت نبوی، گفت: بالاترین عزت زن، عفت، حسن خلق و تقید به موازین شرعی است و اگر آزادی زن به معنای بی بند و باری باشد، نه تنها آزادی نیست بلکه اوج تحقیر و ذلت زن است.
معاون اول قوه قضاییه افزود: زن در سنت نبوی و روایات ائمه معصومین علیهم السلام جایگاه والایی دارید و زنان اسوه در تاریخ اسلام همچون حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) در عین تقید کامل به احکام شرع، نقش پررنگ در اجتماع داشته اند که نمونه آن خطبه‌های جاودان و تاریخی است که از سوی این بزرگواران ایراد شده و مسیر تاریخ را تغییر داده است.
حجت الاسلام والمسلمین مصدق تصریح کرد: نهاد‌های متولی فرهنگ، جایگاه زن در اسلام را آن گونه که باید تبیین نکرده اند و این ضعف در تبیین باعث برداشت نادرست از حقوق و جایگاه زن شده است و لازم است در این زمینه به ویژه برای نسل جوان روشنگری صورت گیرد.
انتهای پیام/
نهاد‌های متولی فرهنگ، جایگاه زن را درست تبیین نکرده‌اند باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار