واکنش روابط عمومی سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز به خبر جذب نیروی جدید:

جذب بدون‌مجوز در مترو نداریم

1401/10/20 - 17:48 - کد خبر: 85086 نسخه چاپی

نصر: روابط عمومی سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز در واکنش به اظهارات عضو‌ شورای شهر تبریز اعلام کرد: هیچ نیروی انسانی، بدون مجوزهای قانونی در متروی تبریز جذب و به‌کارگیری نمی‌شود.

به گزارش نصر؛ در پی اظهارات عضو شورای شهر تبریز مبنی بر جذب نیروی جدید، روابط عمومی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز توضیحات ذیل را برای تنویر افکار عمومی ‌اعلام کرد:
بهره‌برداری از خط یک با سه فاز انجام می‌گیرد. هم‌اکنون در فاز یک و دو (حدفاصل ایستگاه ائل‌گولی تا میدان کهن) از ساعت 6:30 صبح تا 20:30 عصر به شهروندان خدمات‌رسانی انجام می‌دهیم؛ طبق آیین‌نامه مصوب به صورت دو شیفته در هر ایستگاه به 16 نفر نیروی انسانی نیاز داریم؛ اما با قرار گرفتن پنج ایستگاه در فاز سوم (گازران، لاله، میدان امام حسین، شهید باکری و نور) که - با کارهای جهادی تکمیل و اخیراً به بهره‌برداری رسیده است - با لحاظ بهره‌برداری تک شیفت از این ایستگاه‌ها، فعلاً به پنج نفر(غیر از نگهبان و نیروی خدماتی) در هر یک از ایستگاه‌های فاز سوم، نیروی انسانی نیاز است؛ سازمان حمل و نقل ریلی طی نامه‌ای نیاز به 214 نفر نیروی انسانی را برای رفع کمبود نیرو انسانی شهرداری به حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی اعلام کرده است.
از سوی دیگر با توجه به تخصصی بودن برخی بخش‌های ساختاری مترو و با لحاظ نمودن سیاست شهرداری مبنی بر برون‌سپاری بخش‌های مختلف تخصصی مانند تعمیر و نگهداری، سازمان حمل ونقل ریلی با حضور نمایندگان حقوقی، بازرسی، حراست و امور مالی شهرداری تبریز نسبت به برگزاری مناقصه اقدام نموده است تا ضمن جلوگیری از اضافه شدن نیروی جدید به بدنه شهرداری، با اتمام مفاد قرارداد و تحویل پیمانکار کارهای تخصصی مزبور نیز سامان یابد. سازمان درخصوص افراد شاغل یا به‌کارگیری توسط پیمانکار هیچ گونه اجازه دخالت ندارد و تنها پیمانکار را ملزم به اجرای قرارداد می‌نماید.
جذب برخی افراد تخصصی در بخش‌هایی مانند راهبری، نگهداری سیگنالینگ و مخابرات و مرکز کنترل فرمان نیز باید از طریق گزینش و با لحاظ نمودن صلاحیت‌های تخصصی و علمی و نیز نظارت و تأیید حراست انجام پذیرد؛ بخش‌های مذکور باید از بدنة کارفرما باشد و نمی‌توان این چنین کارهای مهم را برون‌سپاری کرد؛ از همین رو باید 75 نفر نیرو به بدنة کارفرما اضافه شود؛ اما به دلیل دستور انسداد نیرو از سوی شورا و شهرداری، سازمان درخواست خود را اعلام و علی‌رغم پیگیری پنج ماهه، هیچ نیروی جدیدی به بدنه کارفرما اضافه نشده است.
سازمان، نیاز خود برای رفع کمبود نیروی انسانی را اعلام نموده، درخواست سازمان به کمیتة جذب شهرداری تبریز ارجاع داده شده است. اتفاقاً عضو شورایی که اظهارات جذب نیرو به مترو را عنوان کرده، خودشان عضو کمیته جذب هستند و دستِ آخر مجوز جذب یکصد نفر از سوی کمیتة جذب شهرداری تبریز تأیید شده است که تاکنون هیچ نیرویی از این مجوز به سازمان اضافه نشده است.
در حوزة تخصصی راهبری قطار نیز سیاست برآن بود که از طریق نیروهای موجود در مجموعه شهرداری تبریز استفاده شود از این رو با اعلام فراخوان داخلی در مجموعه‌های مختلف شهرداری مناطق و سازمان‌ها، 104 نفر از همکاران شهرداری ثبت نام نمودند. در نهایت از بین این 104 نفر، پس از گزینش‌های فنی، تخصصی، علمی و پزشکی، 33 نفر حائز شرایط تشخیص داده شده‌اند که سازمان حمل‌ونقل ریلی، اسامی آن همکاران را به اداره سرمایه انسانی شهرداری اعلام کرده، منتظر مجوز نقل و انتقالات هستیم.
در پایان، لازم به توضیح مکرر هستیم که با توجّه به ماهیّت کار تخصصی و حساسیت‌های ویژه در ساخت و بهره‌برداری از مترو، سازمان حمل ونقل ریلی بر جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی با اعلام آمادگی و انجام مراحل گزینش با لحاظ کردن صلاحیت‌های علمی، تخصصی و فردی، تأکید دارد و در صورت ابلاغ مجوزهای درخواستی با اطلاع عمومی اقدامات لازم انجام خواهد گرفت. 
انتهای پیام/
جذب بدون‌مجوز در مترو نداریم نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار