مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

راه ارتباطی ۱۰ درصد روستاهای مرتفع آذربایجان شرقی بسته است

1401/10/19 - 13:21 - کد خبر: 84973 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: به دلیل بارش برف و برودت هوا هم اکنون راه ارتباطی ۱۰ درصد از روستاهای مرتفع این استان بسته است.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون مسیر ارتباطی تعداد ۳۰۰ روستای آذربایجان شرقی به طور کامل برف روبی شده است، افزود: راه‌های ارتباطی برخی از روستاها در ارتفاعات واقع در شهرستان‌های هشترود، بستان آباد، چاراویماق، سراب، مراغه و اهر هنوز بسته است که تلاش راهداران برای بازگشایی آنها ادامه دارد.
وی طول جاده ها و مسیرهای مواصلاتی دارای برف آذربایجان شرقی را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف گیر استان را ۳۸ مورد اعلام و اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه امکانات و به کارگیری نیروهای انسانی و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و نیز افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در محورهای پرتردد، نسبت به خدمات رسانی به رانندگان و وسایط نقلیه عبوری در جاده‌ها اقدام می کند.
علیزاده از آماده سازی و تجهیز راهدارخانه‌ها در محورهای اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه‌ها و تعامل با مسئولان استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی، پلیس راه، جمعیت هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در زوهای برفی خبر داد و اظهار داشت: در این ارتباط این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته از طریق تلفن گویای ۱۴۱ در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب وهوایی آماده ارایه خدمات است.
وی با بیان اینکه تیم راهداری آذربایجان شرقی تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان را برف روبی و نمک و شن پاشی کرده است، افزود: در جریان عملیات راهداری زمستانی دو روز اخیر در کلیه محورهای استان یکهزار و ۶۰۰ تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.
علیزاده بیشترین میزان برف روبی را در محورهای آزاد راه تبریز- زنجان، بستان آباد، چاراویماق، اهر، سراب و سه راهی اهر اعلام کرد و یاداور شد: هم اکنون کلیه راه‌های شریانی اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.
انتهای پیام/
راه ارتباطی ۱۰ درصد روستاهای مرتفع آذربایجان شرقی بسته است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار