نایب رئیس مجلس:

ما اینترنت را محدود نکردیم، اغتشاشگران محدود کردند/مردم معترض به مجلس بیایند

1401/10/18 - 22:19 - کد خبر: 84941 نسخه چاپی

نصر: نایب رئیس مجلس با تأکید بر اینکه هزینه‌های تأمین مسکن در حال حاضر بسیار کمرشکن شده است، گفت: ساخت مسکن باید اولویت همه دولت و استانداران باشد.

به گزارش نصر، همایش هادیان سیاسی و چهره‌های تاثیرگذار اقشار بسیج استان با موضوع”روشنگری و جهاد تبیین” ظهر امروز در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید عطایی(سالن اجتماعات نور) با حضور علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و مسئولان استانی برگزار شد.
علی نیکزاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی اظهار داشت: حیف بود که سردار سلیمانی به شیوه عادی فوت کند و باید شهادت قسمت آن بزرگ مرد که آرزوی دیرینش بود، می‌شد. به روح بلند سردار سلیمانی و دیگر شهدا ادای احترام می‌کنم.
وی در ادامه به موضوع محدودیت اینترنت اشاره کرد و گفت: نخست بنده تذکری بدهم. از ما می‌پرسند چرا اینترنت را محدود کردید و ما در پاسخ به آن‌ها می‌گوییم که ما اینترنت را محدود نکردیم بلکه اغتشاشگران اینترنت را محدود کردند. حاکمیت که ابتدا با محدود کردن اینترنت مشکلی نداشت بلکه برخی اغتشاشگر بودند که با استفاده ناصحیح از این نرم‌افزارها باعث شدند که حاکمیت آن‌ها را محدود کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع حجاب گریزی زد و گفت: حضرت آقا در سخرانی اخیر خود کاملاً در خصوص موضوع حجاب صحبت کردند و تمام موارد و دستورات ایشان برای ما مسئولان حجت است. در خصوص حجاب قانون است و اگر کسی در خصوص قوانین اعتراضی دارد می‌تواند روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه (جلسات علنی مجلس) به قوه مقننه مراجعه کند و بدون واسطه اعتراضات خود را به گوش نمایندگان مردم برساند. یک ردیف مشخصی با حضور انتظامات برای همین اعتراضات در مجلس فراهم شده است و موارد زیادی طی ماه‌های اخیر رخ داد که اقشار مختلف برای اعتراض به مجلس آمدند. مخالفان قانون رتبه‌بندی و مخالفان قوانین تامین اجتماعی و قانون کارگری اعتراضات خود را بدون واسطه به نمایندگان منتقل کردند.
وی اضافه کرد: برای گوش دادن مطالبات این اقشار حتماً باید رئیس کمیسیون مربوطه و یا یکی از اعضای هیئت رئیسه حضور داشته باشند. سؤال بنده از کسانی است که ادعا می‌کنند در جمهوری اسلامی جایی برای اعتراض نیست؛ بر اساس چه ملاکی این سخن را می‌گویند؟
نیکزاد تأکید کرد: شرعاً کشور اسلامی در خصوص حجاب یک وظایفی دارد. اما با این حال اگر کسی معترض این قانون است و می‌خواهد تغییراتی در این قانون بدون آسیب زدن به شرع ، ایجاد کند می‌تواند در مجلس بدون واسطه با نمایندگان مردم صحبت کند و طرح‌ خود را به مجلس ارسال کند.
وی راه‌حل ساماندهی مسکن در کشور را موضوع مالیات بر خانه‌ مازاد دانست و تأکید کرد: هر کسی در این کشور که بیش از یک خانه و یک اتومبیل داشته باشد باید مالیات بپردازد. تا زمانی که این موضوع حل نشود امکان ندارد موضوع مسکن در کشور سامان یابد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: خاندوزی بسیار اشتباه می‌کند که به مجلس نامه می‌زند. قبول داریم که بررسی لایحه همیشه باید در اولویت باشد ولی لایحه‌ای وجود ندارد که ما فوری آن را بررسی کنیم. در حال حاضر یک طرح در دست مجلس به نام طرح “مالیات بر سوداگری و سفته بازی” است که آن را بررسی می‌کنیم. وقتی دولت باید لایحه بیاورد یعنی اینکه بار مالی آن را نیز لحاظ کرده است ولی متأسفانه به قدری دولت در این زمینه کُند عمل کرد که دلار به ۴۰ هزار تومان رسید. بعد وزیر اقتصاد مدعی می‌شود که اگر مجلس قانون عایدی بر سرمایه را تصویب می‌کرد هیچگاه دلار افزایش نمی‌یافت.
وی گفت: مالیات‌ بر خانه‌های مالی مصوب شد ولی دولت چه کرد؟ دو کمیسیون تخصصی مجلس (اقتصادی و عمران) سخت تلاش کردند تا این قانون را تصویب کنند ولی دولت چه درآمدی از آن کسب کرد؟ دولت باید محکم به وسط بیاید و در خصوص هزینه‌های آب و برق و گاز که توسط برخی‌ها مازاد استفاده می‌شود هزینه‌اش را دریافت کند. در هیچ کجای دنیا اینطور نیست کسانی که مازاد استفاده می‌کنند هیچ تفاوتی با دیگران نداشته باشند. هرکس می‌خواهد بیشتر استفاده کند باید مالیات و هزینه آن را به دولت بپردازد.
نیکزاد از عزم مجلس برای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه (مالیات بر سوداگری و سفته بازی) خبر داد و گفت: ولی از وزیر اقتصاد تقاضا دارم اینگونه صحبت نکند. آمادگی این را داریم که دولت لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را به مجلس ارسال کند.
انتهای پیام/
ما اینترنت را محدود نکردیم، اغتشاشگران محدود کردند/مردم معترض به مجلس بیایند خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار