رییس بخش نازایی جهاد دانشگاهی استان؛

۱۵ درصد زوج‌ها در آذربایجان‌شرقی نابارور هستند

1401/10/18 - 13:52 - کد خبر: 84899 نسخه چاپی

نصر: رییس بخش نازایی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۵ درصد زوج‌ها نابارور هستند، گفت: شیوع ناباروری در حد یک مورد از هفت زوج است.

به گزارش نصر، فیروز طاهری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از نظر پزشکی به کسانی که در عرض یک سال بدون جلوگیری حامله نشده اند، نازا گفته می شود.
وی با اشاره به روش های موفقیت آمیز باروری گفت: درصد موفقیت در روش آی.یو.آر حداکثر ۲۰ درصد در هر جلسه و در روش آی.وی.اف حداکثر ۴۰ درصد در هر جلسه می باشد.
رییس بخش نازایی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای برنامه جوان سازی جمعیت توسط دولت و حمایت از هزینه های نازایی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد هزینه های دارویی و روش های درمانی ناباروری در مراکز دولتی و ۵۰ درصد هزینه ها در مراکز خصوصی ناباروری توسط دولت پرداخت می شود.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی نیز در گفت وگویی با اشاره به پرداخت ۹۰ درصدی تعرفه خدمات ناباروری در مراکز دولتی و ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی توسط بیمه سلامت، اظهار کرد: تمامی مراکز ملزم به عقد قرارداد با این سازمان هستند و هیچ گونه محدودیتی برای عقد قرارداد با بیمارستان ها و مراکز خصوصی وجود ندارد.
دکتر وحید مجیدی با بیان اینکه هم اکنون هفت مرکز نازایی و ناباروی در آذربایجان شرقی خدمات ارایه می دهند، گفت: تاکنون یک هزار و ۸۴۰ زوج نابارور در استان شناسایی شده اند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به سقف سنی دریافت خدمات نازایی خاطرنشان کرد: قبلا افراد تا سن ۴۰ سال در تعهد بیمه بودند که هم اکنون به ۴۹ سال افزایش یافته است.
وی با اشاره به سیاست های تشویقی فرزندآوری گفت: زنان باردار بدون دفترچه با مراجعه به ادارات شهرستان ها می توانند از دفترچه رایگان و بیمه انفرادی برخوردار شوند ضمن آنکه کودک متولد شده نیز تا پنج سال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرد.
انتهای پیام/
۱۵ درصد زوج‌ها در آذربایجان‌شرقی نابارور هستند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار