خبر/

فرماندار اهر از مانع تراشی در مسیر سرمایه گذاران خصوصی انتقاد کرد

1401/10/18 - 12:30 - کد خبر: 84891 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان اهر گفت: تعلل در رفع موانع سرمایه گذاران موجب فرار سرمایه در شهرستان می‌شود، از مانع‌ تراشی بی‌مورد برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انتقاد کرد.

به گزارش نصر، ابوالفضل غنی‌زاده روز یکشنبه در جلسه رفع موانع تولید شهرستان اهر با تأکید بر لزوم حل مشکلات پرورش ماهی در مناطق فاقد اراضی ‌کشاورزی، اظهار کرد: در برخی مناطق شهرستان اهر امکان کشاورزی یا دامداری وجود ندارد و شرایط برای پرورش ماهی مهیاست، اما با این‌حال می‌بینیم واحدهای پرورش ماهی با موانعی که از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده گرفتار شده‌اند.
وی بابیان این‌که تغییر کاربری اراضی در محدوده شهر اهر بدون مجوز جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: صدور مجوز احداث در محدوده و حریم شهر اهر توسط شهرداری انجام می‌گیرد و سایر ادارات از جمله جهاد کشاورزی در حریم تنها بررسی و صدور تغییر کاربری را بر عهده دارند.
فرماندار شهرستان اهر با انتقااظهار کرد: اگر در مواردی قوانین دست‌ و پا می‌گیرد تا سرمایه‌گذار در مواردی شرایط ندارد را دستگاه‌های اجرایی برای سرمایه‌گذار تشریح کنند، این‌طور نباشد که ادارات سرمایه‌گذار را معطل کرده و موانع را نگویند.
وی ادامه داد: سال‌هاست که شعار رفع موانع تولید یا حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را از سوی دستگاه‌های اجرایی می‌شنویم، این در حالی است که حمایت از سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید را بایستی ادارات به‌ صورت عملی نشان دهند، چون مردم از شعار خسته شده و منتظر اقدامات عملی هستند. هر چند برخی موانع به دلیل الزامات قانون و ضوابط به وجود می‌آید.
فرماندار شهرستان اهر با اشاره به این‌که ۳۳ واحد مرغداری گوشتی و تخم گذار در شهرستان اهر وجود دارد، گفت: متأسفانه به دلیل محدودیت‌ها در صدور مجوز تأسیس مرغداری با کمبود تولید گوشت مرغ مواجه هستیم، از این‌ رو بایستی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به رفع محدودیت در توسعه واحدهای مرغداری در راستای افزایش تولید گوشت مرغ اقدام کنند.
وی گفت: در راستای حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اهر، هشت واحد تولیدی در شهرک و ناحیه صنعتی با زیر ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند که با حضور گروه رفع موانع تولید استان آذربایجان‌ شرقی بخشی از موانع واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک و ناحیه صنعتی شهرستان اهر رفع خواهد شد.
غنی‌ زاده از درخواست واگذاری ۴.۵ هکتاری از زمین‌های شهرک صنعتی شهرستان اهر برای توسعه کارخانه آهک هیدراته خبر داد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌ شرقی برای احداث شهرک صنعتی جدید در شهرستان اهر اعلام آمادگی کرده که در صورت تخصیص اعتبار، شهرستان اهر صاحب دومین شهرک صنعتی می‌شود.
انتهای پیام/
فرماندار اهر از مانع تراشی در مسیر سرمایه گذاران خصوصی انتقاد کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار