فرماندار ورزقان؛

دولت سیزدهم ۷۴۸ میلیارد تومان طرح در ورزقان اجرا کرد

1401/10/18 - 11:17 - کد خبر: 84880 نسخه چاپی

نصر: فرماندار ورزقان اعلام کرد: دولت سیزدهم در یک سال گذشته ۱۹۲ طرح به ارزش ۷۴۸ میلیارد تومان در زمینه اشتغال و عمران و آبادی این شهرستان هزینه کرده است.

به گزارش نصر، مهدی نعمتی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: علاوه بر آن در زمان حاضر یک هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان طرح نیز در شهرستان ورزقان در دست اجراست که از جمله آنها می توان به کمپ ورزشی بین المللی، شهرک صنایع پایینی دستی مس سونگون، آبرسانی به ۶۴ روستا، احداث جاده جایگزین سد حاجیلار چای و تداوم احداث جاده خواجه – ورزقان – نوردوز اشاره کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای شهرستان ورزقان در حوزه هایی چون معادن، با داشتن معادن مس سونگون و طلای اندریان و سد های آق بلاغ و سیره کنان و حاجیلار با ۶۴ میلیون مترمکعب ادامه داد: ورزقان در سطح کشور با عنوان شهرستان زرخیز و طلای سرخ شناخته می شود.
وی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای تسریع در اجرای بزرگراه خواجه - ورزقان به عنوان شاهراه ارتباطی کشورمان با اورسیا، با سرمایه گذاری مجتمع مس سونگون و شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: تکمیل این طرح زیرساختی نیز تاثیر بسزایی در اشتغالزایی و تسهیل صادرات در سطوح منطقه ای، ملی و بین المللی دارد.
نعمتی با اشاره به اینکه این شهرستان خاستگاه بزرگانی چون علامه جعفری، ستارخان سردار ملی، کلنل محمد تقی خان پسیان و شهید مدافع حرم، ذاکر حیدری است، افزود: بعد از استقرار دولت سیزدهم، نگاه عدالت محور در توسعه شهرستان ها مورد تاکید ویژه قرار گرفت و ورزقان نیز از آن بی بهره نماند.
وی از اجرای فاز دوم خط انتقال آب سد ستارخان، احداث سایت اطفای حریق ارسباران با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار، طرح های راه سازی در ۲۱ روستا و گازرسانی به ۶ روستا به عنوان برخی دیگر از طرح های در دست اجرای شهرستان یاد کرد و گفت: مجتمع مس سونگون نیز در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی خود در یک سال اخیر بیش از ۱۲ میلیارد تومان بسته معیشیتی در سطح شهرستان توزیع کرده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیز در مجتمع مس سونگون در حال اجراست، ادامه داد: ۱۹ مطالبه در سفر استانی ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی داشتیم که ۶۰ درصد آن محقق شده است.
فرماندار ورزقان تشریح کرد: از این تعداد مصوبه سفر ریاست جمهوری، ۱۴ مصوبه مرتبط با مجتمع مس سونگون بود که در حال اجراست و به عنوان نمونه تنها برای احداث کمپ بین المللی ورزشی ورزقان در سال نخست اجرای آن ۶۸۹ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: برای اجرای سیستم تصفیه خانه شهرهای ورزقان و خاروانا و روستای هدف گردشگری «گول آخیر» نیز بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برای تکمیل بزرگراه خواجه – ورزقان- نوردوز نیز یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که پارسال ۲۵۰ میلیارد تومان، هزینه و مقرر شد امسال نیز ۳۵۰ میلیارد تومان برای آن تخصیص یابد.
نعمتی اضافه کرد: همچنین یکصد میلیارد تومان اعتبار برای احداث جاده جایگزین سد حاجیلار چای شهرستان ورزقان در نظر گرفته شده که برای ۵۰ میلیارد تومان از آن تفاهم نامه امضا شد.
وی یادآوری کرد: آبرسانی به ۶۴ روستا از فاز دوم تصفیه خانه آب شرب سد ستارخان نیز بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون ۹۳ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
وی گفت: از حقوق دولتی معادن شهرستان ورزقان از بابت سال ۱۳۹۸ نیز مبلغ ۸۶ میلیارد تومان امسال پرداخت شده است، ضمن اینکه انتقال حساب های بانکی مجتمع مس سونگون به استان نیز تحول اساسی در شهرستان خواهد داشت.
شهرستان ورزقان در ۷۰ کیلومتری شمال شرق تبریز دو هزار و ۳۶۸ کیلومتر مربع، وسعت و بیش از ۵۲ هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/
دولت سیزدهم ۷۴۸ میلیارد تومان طرح در ورزقان اجرا کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار