سازمان فضایی ایران:

روند اجرایی برنامه ۱۰ ساله فضایی ایران آغاز شد

1401/10/17 - 23:06 - کد خبر: 84863 نسخه چاپی

نصر: سازمان فضایی ایران با تشکیل اولین جلسه رسمی برای اجرای برنامه ۱۰ساله فضایی، عملاً روند اجرای این برنامه راهبردی را آغاز کرد.

به گزارش نصر، دومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم که روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار و منجر به تایید و تصویب برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور شد.
سازمان فضایی ایران در اولین روز کاری پس از تصویب برنامه ۱۰ساله فضایی، روند اجرای این برنامه را با تشکیل اولین جلسه اجرایی آن، آغاز کرد و این جلسه به ریاست حسن سالاریه رییس سازمان فضایی ایران برگزار شد.
سالاریه با تاکید بر اینکه برنامه فضایی یک سند مهم تلقی می‌شود که تحقق آن برای کشور از ضریب اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: سازمان فضایی ایران و دبیرخانه شورای عالی فضایی عزم جدی برای اجرای این سند دارند.
گفتنی است، توسعه زیرساخت‌های پرتاب و ایستگاه‌های زمینی، سرعت بخشیدن به روند طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی، پرتاب ماهواره‌های سنجشی با دقت یک متر و کمتر، حرکت در مسیر تعاملات بین‌المللی و اجرای پروژه‌های مشترک، اجرای طرح‌های اکتشافاتی با تمرکز بر توسعه زیرساخت‌ها، برنامه ریزی جهت رسیدن به پرتاب محموله‌هایی با وزن بالا از جمله دیگر سرفصل‌های برنامه ۱۰ساله فضایی کشور است.
طبق این برنامه، جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ سال آینده تبدیل به یک قطب منطقه‌ای در توسعه فناوری‌های فضایی و ارائه خدمات پرتاب‌های فضایی خواهد شد که این هدف گذاری، با تکیه بر توانمندی داخلی و دانش متخصصان کشورمان باید محقق شود.
ناگفته نماند که اجرای بخش‌هایی از برنامه ۱۰ساله فضایی در قالب برنامه قبلی با هماهنگی و همراهی تمام بازیگران و نهادهای متولی در حوزه فضایی از قبل آغاز شده و با آغاز رسمی اجرای برنامه ۱۰ساله فضایی از امروز، عملاً مقدمات برخی بخش‌ها از قبل فراهم شده است.
انتهایپیام/
روند اجرایی برنامه ۱۰ ساله فضایی ایران آغاز شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار