نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه؛

وسعت دریاچه ارومیه هزار کیلومترمربع افزایش یافت/ اعتبارات احیای دریاچه تخصیص نیافت

1398/09/13 - 09:42 - کد خبر: 8484 نسخه چاپی

نصر: نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: وسعت دریاچه دو هزار و 785 کیلومترمربع است که نسبت به مشابه سال گذشته هزار کیلومتر در وسعت افزایش یافته و حجم موجود دریاچه نیز سه میلیارد و 260 میلیون مترمکعب بوده است.

به گزارش نصر به نقل از فارس، فرهاد سرخوش نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی دیروز در گفت‌وگویی در ارومیه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: امروز تراز دریاچه ارومیه 1271.24 است که نسبت به مشابه سال گذشته 90 سانتی‌متر افزایش تراز دارد.

وی تصریح کرد: وسعت دریاچه دو هزار و 785 کیلومترمربع است که نسبت به مشابه سال گذشته هزار کیلومتر در وسعت افزایش یافته و حجم موجود دریاچه نیز سه میلیارد و 260 میلیون مترمکعب بوده است.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اینکه رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه تاکنون آغاز نشده است افزود: به تازگی دستور بسته شدن تمامی رودخانه‌های حوضه آبریز و سردهنه‌ها داده شده و منابع و مصارف به زودی مشخص می‌شود تا بسترها آماده رهاسازی شود.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از تداوم عملیات پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه بیان کرد: خوشبختانه فعالیت آنها در حال انجام است و برحسب اعتبارات تخصیص یافته به پیش می رود و منتظر تخصیص 200 میلیارد تومان مصوب دولت از ماده 10 و 12 هستیم تا جذب دستگاه‌ها شود.

انتهای پیام/

وسعت دریاچه ارومیه هزار کیلومترمربع افزایش یافت/ اعتبارات احیای دریاچه تخصیص نیافت خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار