رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی و خودرویی آذربایجان شرقی:

حضور کمرنگ قطعه سازان تبریز در نمایشگاه خودرو

1401/10/18 - 08:54 - کد خبر: 84809 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی و خودرویی آذربایجان شرقی گفت: تبریز قطب قطعه سازی خودرو در کشور است ولی امسال با وجود برگزاری این دو دوره نمایشگاه در استان حضور قطعه سازان در این نمایشگاه ها کمرنگ بوده است.

به گزارش نصر، بهراد فرشاد، رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی و خودرویی آذربایجان شرقی در گفتگو با نصر گفت: ایدرو مدیریت برگزاری این دوره از نمایشگاه را عهده دار بود. در این نمایشگاه اکثریت خودروسازان حضور داشتند ولی از بعد حضور فعالان قطعه سازی استان حضور ضعیف بود.
وی ادامه داد: امسال در تبریز دو دوره نمایشگاه برگزار شد که شهریور ماه نمایشگاه صنعت خودرو و لوزام یدکی خودرو بود که بیشتر آنها فروشندگان و بازرگانان این حوزه بودند و نمایشگاهی که دی ماه برگزار شده است مربوط به صنعت خودرو بود که خودرو سازان حضور داشتند.
رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی و خودرویی آذربایجان شرقی گفت: برگزاری این نمایشگاه ها بهتر است با همکاری انجمن قطعه سازان صورت گیرد تا حضور قطعه سازان در نمایشگاهی که در قطب قطعه سازی خودروی کشور برگزار می شود؛ پر رنگ شود.
وی با اشاره به برگزاری موفق همایش تخصصی که سال 1396 با موضوع تخصصی قطعه سازی در تبریز برگزار شد، خاطر نشان کرد: قطعا اگر نمایشگاه این دوره خودرو توسط انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی و خودرویی آذربایجان شرقی برگزار می شد زمینه برگزاری همایش های تخصصی را نیز فراهم می کردیم.
فرشاد در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری این دوره از نمایشگاه را نیز به عنوان یک ظرفیت تلقی کرده و تلاش کردیم جلسات تخصصی اثرگذاری برگزاری کنیم؛ اذعان داشت: با سازندگان بزرگ خودرو و قطعات خودرو جلسات دو جانبه و سه جانبه ای با حضور مدیران سازمام صمت استان و خودروسازان برگزار کردیم که منجر به انعقاد تفاهم نامه های همکاری نیز شد.
وی افزود: در این تفاهم نامه ها تلاش داشتیم سهم قطعه سازان استان در تامین نیازهای خودروسازان کشور را بیشتر کنیم.
 رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی و خودرویی آذربایجان شرقی ادامه داد؛ خودروسازی ۷۰ درصد زنجیره تامین است یعنی قطعه سازی باید کیفیت بهتری داشته باشد و به مرحله مونتاژخودرو برسد تا خودروساز بتواند خودرو با کیفیتی تولید کند.
فرشاد در پاسخ به سئوالی در خصوص حضور کم رنگ خودروسازان سنگین آذربایجان شرقی در این دوره از نمایشگاه نیز گفت: در حال حاضر 9 خودرساز سنگین در استان فعالیت و تولید دارند که از این تعداد تنها سه خودروساز در نمایشگاه حضور یافته بود.
وی ابراز امیدواری کرد: ظرفیت قطعه سازی آذربایجان شرقی بیش از این هاست و در صورت تامین بازار مورد نیاز و حمایت دولت از نوسازی ماشین آلات و تجهیزات این واحدها می توان به بازگشت روزهای طلایی صنعت قطعه سازی خودروی تبریز امیدوار بود.
انتهای پیام/
 
حضور کمرنگ قطعه سازان تبریز در نمایشگاه خودرو نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار