رئیس هیات بوکس مهاباد؛

بوکسور مهابادی به اردوی تیم ملی امید دعوت شد

1398/09/13 - 09:28 - کد خبر: 8479 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات بوکس مهاباد گفت: «محمد رمضانی» بوکسور شایسته اهل این شهرستان به اردوی تیم ملی امید کشور دعوت شده و در کنار دیگر اعضای تیم برای رسیدن به مسابقات جهانی تلاش می‌کند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، کریم منصوری امروز در گفت و گویی افزود: این بوکسور مهابادی شهریورماه گذشته در رقابت‌های قهرمانی آذربایجان‌غربی که به میزبانی سردشت برگزار شد، در وزن ۶۳ کیلوگرم مدال طلا و عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

وی با اشاره به اینکه از آذربایجان‌غربی دو بوکسور به اردوی تیم ملی امید کشور دعوت شدند، اضافه کرد: «یاسر اکبرسلطانی» بوکسور اهل ارومیه نیز در وزن ۷۵ کیلوگرم به همراه «محمد رمضانی» به عنوان نمایندگان این استان در اردوی انتخابی تیم ملی حضور خواهند داشت.

رئیس هیات بوکس مهاباد  اظهار داشت: اردوی تیم ملی بوکس در رده سنی امید طی روزهای ۱۶ تا ۳۰ آذرماه جاری به میزبانی بندرانزلی برگزار خواهد شد.

محمد رمضانی متولد ۱۳۷۹ مهاباد سابقه چندین قهرمانی در مسابقات استانی را در کارنامه خود دارد و امسال برای اولین بار در سطح ملی به اردو دعوت شده است.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

آذربایجان‌غربی نیز سابقه درخشان و طولانی در رشته بوکس دارد به طوری که «حسین مادردوست» پیشکسوت بوکس ارومیه سابقه حضور در بازی‌های آسیایی ۱۳۵۴ تهران را در کارنامه دارد.

طاهر جباری، حسین مادردوست،  محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی‌پوش آذربایجان‌غربی هستند که از دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین‌المللی برای ایران اسلامی شده‌اند.

در دهه ۹۰ نیز بوکسورهایی مانند هادی ماکویی، امین بخشی‌زاده، وحید ابراهیمی، یونس حسن‌پور، حسین دانشور، مهدی ماکویی،  محمد عزیزی،  سیامک قربانی، عبدالله پرتنی و عرفان مام‌خسروی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

بیش از یک‌هزار ورزشکار در رشته ورزشی بوکس در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

بوکسور مهابادی به اردوی تیم ملی امید دعوت شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار