مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان؛

کمیته فنی بدوی رسیدگی به شکایات در آذربایجان شرقی تشکیل می شود

1398/09/13 - 09:26 - کد خبر: 8478 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، از تشکیل کمیته بدوی رسیدگی به شکایات گردشگران، خبر داد.

به گزارش نصر، مرتضی آبدار در خصوص اهمیت رسیدگی به شکایات گردشگران و تکریم ارباب رجوع در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، گفت: « اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در راستای رسیدگی به این شکایات  اقدام به تشکیل کمیته بدوی رسیدگی به شکایات در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کرده است.»

آبدار با بیان اینکه طبق آیین نامه نظارت بر تأسيس و فعاليت دفترهاي خدمات مسافرتي ، سياحتي ، جهانگردي و زيارتي، رسیدگی به شکایات گردشگران اعم از داخلی  و خارجی از تاسیسات و موسسات گردشگری بر عهده این اداره کل می باشد، افزود: «این کمیته، طی سال  98 با همکاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری زیارتی با حضور کارشناسان اداره کل در محل دفتر انجمن صنفی برگزار می شود.»

او ادامه داد: « در راستای رسیدگی به شکایات گردشگران، کارشناسان بعد از اخذ شکایت و تشکیل جلسه، نسبت به حل و فصل موضوع  طی مراحل قانونی اقدام می کنند که در 8 ماه نخست سال 98 بیش از 180 مورد پرونده تشکیل و رسیدگی گردیده است و در حال حاضر نیز 12 پرونده در حال رسیدگی است.»

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه نبود قرارداد مایبن گردشگر و دفتر یا شرکت خدمات مسافرتی از عمده مسائلی است که گردشگران را در حین یا بعد از سفر دچار مشکل می کند، تاکید کرد: «اخذ بیمه سفر و انعقاد قرارداد هنگام خرید که با امضاء مسافر و مجری سفر باشد، الزامی است و مسافران برای تمام سفرهای داخلی یا خارجی باید قرارداد را از دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مطالبه کنند.»

او با اشاره به اینکه گردشگران حتما خدمات مسافرتی مورد نظر خود را از دفاتر مجاز و معتبر تهیه نموده تا با مشکلات و آسیب هاي بعدي مواجه نشوند، اظهار داشت: «گردشگران حدالامکان برای خرید بسته سفر (تور) از دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی گردشگری داخل استان تهیه نمایند و همچنین با توجه با برزو امکان در خرید تور در فضای مجازی و فعالیت دفاتر غیر مجاز در این محیط خوانشمند است به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری قبل از خرید از صحت و ثقم داشتن مجوز این دفتر و شرکت از معاونت گردشگری استان اطمینان حاصل نمایند.»

شایان ذکر است در حال حاضر 265 دفتر/ شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح استان در حال ارائه خدمات به مردم هستند و شماره تلفن 35546040 آماده پاسخگویی به تمامی موارد در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام/

کمیته فنی بدوی رسیدگی به شکایات در آذربایجان شرقی تشکیل می شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار