خبر/

ایران به جمع دارندگان مرکز آزمایش آلایندگی موتورهای دیزلی پیوست

1401/10/16 - 14:24 - کد خبر: 84770 نسخه چاپی

نصر: بخش نخست مرکز آزمون آلایندگی موتورهای دیزلی در شرکت ایدم تبریز، راه اندازی شد تا ایران نیز به جمع کشورهای دارنده این فناوری بپیوندد.

به گزارش نصر، این طرح برای نخستین بار در کشور با هدف ایجاد امکانات آزمایشگاهی مورد نیاز برای آلایندگی موتورهای دیزلی، اجرا شده است.
اجاقی، مدیر تولید شرکت ایدم در این باره به ایرنا گفت: موتورهای دیزلی این مجموعه در سه توان ۲۲۰، ۲۶۰ و ۳۱۵ کیلووات تولید و پس از خروج از خط مونتاژ به صورت ۱۰۰ درصد در سلول های آزمایش، مورد آزمون قرار می گیرند.
وی افزود: پیش از این مجبور بودیم برای انجام تست های آلایندگی موتورهای دیزلی تولیدی مان و اخذ گواهینامه های لازم به خارج از کشور متکی باشیم.
وی اضافه کرد: قبل از اینکه این مرکز را راه اندازی کنیم، ناگزیر بودیم برای ارتقای سطح آلایندگی موتورهای دیزلی،سالی دو سه دستگاه موتور را برای انجام آزمایش های مربوط و اخذ گواهینامه لازم به خارج از کشور بفرستیم.
مهندسان جوان ایرانی برای طراحی و تأسیس مرکز آزمایش آلایندگی موتورهای دیزلی دو سال زمان صرف کرده اند و اغلب سیستم های اندازه گیری، تست موتور و سنجه های آلایندگی این مرکز به دست متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است.
اکبرپوران، مدیر فنی شرکت ایدم نیز با اشاره به بدقولی شرکت های خارجی در انجام آزمایش های آلایندگی موتور ای دیزلی ساخت این مجموعه گفت: این اقدام آنان موجب بروز تاخیر در اجرای طرح های تولیدی شرکت می شد که اکنون این مشکل حل شده است.
وی از صرفه‌جویی ارزی سالانه یک‌میلیون دلاری به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای راه اندازی مرکز آزمایش آلایندگی موتورهای دیزلی در شرکت ایدم یاد کرد.
وی اضافه کرد: از این پس هر گونه آزمایش آلایندگی مطابق با استانداردهای یورو پنج و شش موتورهای دیزلی تولید داخل در این شرکت انجام می شود.
شرکت ایدم تبریز در سال ۱۳۴۸ با مشارکت مرسدس بنز آلمان در زمینی به مساحت هفت هکتار در منطقه صنعتی غرب تبریز ایجاد شد.
انتهای پیام/
ایران به جمع دارندگان مرکز آزمایش آلایندگی موتورهای دیزلی پیوست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار