شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌های خصوصی اعلام کرد:

پایبندی بانک‌های خصوصی برای رعایت نرخ سود از شنبه

1401/10/15 - 22:19 - کد خبر: 84755 نسخه چاپی

نصر: شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌های خصوصی در اطلاعیه‌ای بر لزوم رعایت نرخ سود قانونی از روز شنبه ۱۷ دی تاکید کردند.

به گزارش نصر، در اطلاعیه شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌های خصوصی با استناد به بخشنامه ابلاغی نرخ سود سپرده‌ها آمده است: از روز شنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه گذاری (عام) با نرخ سود ۲۳ درصد در تمام بانک‌ها طبق سهمیه ابلاغی اجرایی می‌شود.
این اطلاعیه ادامه: پرداخت سود علی الحساب اوراق مذکور به صورت ماهانه و معاف از مالیات است و بازخرید قبل از سررسید آن در شعب بانک‌ها با نرخ ۱۰ درصد سالانه خواهد بود. همچنین پرداخت سود سپرده در ابتدای دوره سپرده گذاری به منظور جذب مشتری ممنوع است.
شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌های خصوصی با تاکید بر این که نرخ سود سپرده‌های سرمایه گذاری سه ماهه و ۶ ماهه طبق نرخ‌های اعلامی در بخشنامه‌های قبلی بانک مرکزی است، آمده است: سپرده‌های بلند مدت، طبق دستورالعمل‌های بانک مرکزی باید حداقل یک ساله افتتاح شود.
این اطلاعیه تاکید کرد: نرخ سود علی الحساب سپرده‌های سرمایه گذاری مدت دار که قبل از سررسید برداشت شود، معادل نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری متناظر با دوره ماندگاری آن با کسر نیم درصد خواهد بود.
بانک‌های خصوصی همچنین اعلام کردند که نرخ سود سپرده‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت با کمترین مانده در ماه، در حال حاضر ۱۰ درصد ماه شمار است که به صورت علی الحساب محاسبه و به حساب سپرده گذار واریز می‌شود.
شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌های خصوصی ادامه داد: با عنایت به بخشنامه اخیر بانک مرکزی، کلیه بانک‌ها موظف به رعایت دقیق نرخ‌های مصوب هستند و برای بانک‌هایی که مقررات ابلاغی را رعایت نکنند، ۶ اقدام تنبیهی در نظر گرفته شده است.
بر اساس اعلام شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری، از روز شنبه ۱۷ دی بازرسان بانک‌ها و بانک مرکزی بر رعایت مفاد این اطلاعیه نظارت جدی به عمل خواهند آورد.
 انتهای پیام/
پایبندی بانک‌های خصوصی برای رعایت نرخ سود از شنبه خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار