از سوی شهرداری منطقه تبریز اعلام شد؛

آخرین وضعیت آتاسنتر / 750 میلیارد تومان هزینه اخذ پروانه  

1401/10/15 - 15:52 - کد خبر: 84740 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه 6 تبریز با ارایه گزارشی در صحن شورای اسلامی شهر تبریز به تشریح آخرین وضعیت مگا پروژه آتا سنتر در منطقه صنعتی غرب تبریز پرداخت.

به گزارش نصر، احمد انیسه در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: کل زیر بنای آتا سنتر 470 هزار متر مربع است که در واقع زمینی به مساحت ۲۵ برابر لاله پارک تبریز است.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۳ پرونده پروژه آتا سنتر به کمسیون ماده ۵ شهرداری جهت تغییر کاربری از صنعتی-تولیدی به گردشگری – خدماتی رفت که این تغییر تصویب شد؛ همچنین در سال ۱۳۹۴ این پروژه دوباره یک سال با تمدید این تغییر کاربری موافقت کرد ؛ اما این موضوع بار دیگر امسال مطرح شد که در 11 آبان ماه امسال بار دیگر فرصتی یک ساله به مالک برای آغاز عملیات اجرایی پروژه داده شد.
شهردار منطقه 6 تبریز در ادامه با تشریح جزئیاتی از این پروزه اذعان داشت: آتا سنتر زمینی به مساحت 188 هزارو 500 متر مربع در محل سابق شرکت بنیان دیزل قرار دارد. توافقات بر این اساس است که ۶۰ درصد پروژه در مالکیت مالکان و ۴۰ درصد آن در اختیار شهرداری تبریز قرار گیرد که در این مساحت  فضای سبز و استادیوم ورزشی نیز احداث شود.
انیسه اظهار کرد:  از 60 درصدی که در اختیار مالکین قرار می گیرد که معادل مساحتی بالغ بر  ۱۱۳ هزار متر مربع زمین است که ۶۰ درصد از آن یعنی در حدود ۶۸ هزار متر مربع  سطح اشغال مدنظر قرار گرفته شده است و پارکینگ در زیر زمین اول، دوم ، سوم قرار دارد که با متراژ حدود ۲۱۰ هزار مترمربع که هر طبقه حدود ۷۰ هزار مترمربع.
وی به پارکینگ این مجموعه اشاره کرد و گفت: پارکینگ این مجمموعه قرار است ۶هزارو ۵۹۰ دستگاه  خودرو ظرفیت را دارا باشد.
وی با اشاره به واحد های تجاری این مگا پروژه گفت: ۴۶هزارمتر مربع این مجموعه  واحد تجاری و هتل در طبقه اول تا ششم را شامل می شود که مساحت مورد نیاز برای واحدهای تجاری حدود ۴۰ هزار مترمربع است. طبقه هفتم تا ۱۲ آتاسنتر واحدهای خدماتی و هتل با متراژ ۲۲ هزارو ۳۰۰ مترمربع و در طبقه ۱۳ و ۱۴ هم فقط واحد خدماتی با مساحتی بالغ بر هفت هزارو ۱۶۶ متر مربع در نظر گرفته شده است.
انیسه در ادامه به موضوع پیشنهاد مالک مجموعه آتاسنتر در خصوص تهاتر عوارض شهرداری و تحویل خودروهای سنگین به مجموعه شهرداری تبریز اشاره کرد و اذعان داشت: مالک از پیشنهاد تهاتر انصراف داده و اعلام کرده است که عوارض شهرداری آتاسنتر را طبق قانون و در قالب شیوه مرسوم پرداخت نماید.
شهرداری منطقه 6 تبریز میزان کل هزینه اخذ پروانه شهرداری مجموعه پروژه آتاسنتر را رقمی بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
گزارش نصر می افزاید، مجموعه تجاری، خدماتی ، تفریحی و ورزشی آتاسنتر تبریز قرار است در قلب منطقه صنعتی تبریز در حالی احداث شود که بسیاری از صاحبنظران با تغییر کاربری واحدهای بزرگ صنعتی مستقر در منطقه غرب صنعتی تبریز و تبدیل آنها به مراکز تجاری مخالف هستند اما شهرداری تبریز در برهه های مختلف پیرامون این موضوع نظرات مختلفی را اعمال کرده است.
به نحوی که در دوران تصدی شهرداری «صادق نجفی» شهردار وقت تبریز موضوع تغییر کاربری بنیان دیزل تصویب شد ولی این پروژه با وجود آماده بودن طرح ها مسکوت ماند تا اینکه این بار «یعقوب هوشیار» شهردار تبریز تلاش دارد تا با آغاز عملیات احداث آتاسنتر دومینوی تخریب واحدهای صنعتی غرب تبریز را کلید زند.
انتهای پیام/
آخرین وضعیت آتاسنتر / 750 میلیارد تومان هزینه اخذ پروانه   نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار