رئیس سازمان صمت استان خبر داد:

مردم از وضعیت خودرو گله مندند/ ظرفیت بالای آذربایجان‌شرقی برای تبدیل به قطب سوم خودروسازی کشور

1401/10/15 - 13:41 - کد خبر: 84730 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر ظرفیت بالای آذربایجان شرقی در صنعت خودرو و قطعه سازی گفت: تلاش می کنیم استان را به قطب سوم خودروسازی کشور تبدیل کنیم.

به گزارش نصر، صابر پرنیان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح بیست و ششمین نمایشگاه صنعت خودرو و قطعات وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز افزود: در سالهای گذشته در صنعت خودرو اقدامات خوبی انجام شده است ولی با این وجود رضایتمندی مردم در حوزه خودرو باید در قالب یک تکلیف همگانی ایجاد شود.
وی ادامه داد: در نمایشگاه خودرو تلاش می کنیم قطعه سازان را به هلدینگ های خودروسازی وصل کنیم تا علاوه بر رشد و توسعه صنعت قطعه سازی، کیفیت خودروها نیز ارتقا یابد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: امیدواریم برگزاری نمایشگاه خودرو علاوه بر این که عاملی برای ورود شرکت های دانش بنیان، نخبگان و دانشگاهیان با ایده های نو و خلاقانه به چرخه خودرو شود سهم آذربایجان شرقی در داخلی سازی صنعت خودرو را نیز ارتقا دهیم.
وی افزود: آذربایجان شرقی در تولید خودروهای تجاری اعم از کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و کشنده‌ها در کشور پیشران است.
پرنیان با بیان این که آذربایجان شرقی در صنعت قطعه سازی و مجموعه سازی قطب کشور است، گفت: در بخش خودرو خبرهای خوشی داریم که در روزهای آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی تاکید کرد: به منظور تامین قطعات، نشست های تخصصی ما بین شرکت های دانش بنیان، پارک های فناوری، قطعه سازان و مجموعه سازان با هلدینگ های خودروساز برگزار خواهیم کرد.
لازم به ذکر است؛ نمایشگاه خودرو از امروز تا شانزدهم دی ماه هر روز از ساعت 14 تا 20 بعد از ظهر برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه 30 هلدینگ صنعتی در حوزه های خودروسازی و قطعه‌سازی از استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، قزوین، سمنان، البرز، کرمان و قشم شرکت کرده اند.
انتهای پیام/
مردم از وضعیت خودرو گله مندند/ ظرفیت بالای آذربایجان‌شرقی برای تبدیل به قطب سوم خودروسازی کشور نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار