رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی مطرح کرد:

توسعه صنعت خودروسازی تبریز با تکیه بر دانش و توانمندی‌ داخلی

1401/10/15 - 13:16 - کد خبر: 84729 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که آذربایجان شرقی قابلیت تبدیل به قطب سوم خودروسازی کشور را دارد، گفت: با انعقاد تفاهم نامه ها و حضور موثر مسئولان گروه خودروسازی سایپا رشد و توسعه صنعت خودروسازی در تبریز با تکیه بر دانش و توانمندی‌های داخلی با سرعت و قدرت تداوم خواهد یافت.

به گزارش نصر، صابر پرنیان بعد از ظهر امروز در نشست مشترک انجمن قطعه‌سازان خودروی استان با خودروسازان کشور با اشاره به روحیه و تفکر صنعتی مردم تبریز افزود: امیدواریم بیش از گذشته شاهد افزایش همکاری مابین گروه خودروسازی سایپا و فعالان بخش قطعه سازی و مجموعه سازی استان باشیم چرا که این بستر در تبریز وجود دارد.

ظرفیت بالایی تبریز در ساخت قطعات هایتک صنعت خودرو
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این نشست گفت: اگر صنعت خودروی خودمان را با صنعت خودرو ترکیه مقایسه کنیم این مقایسه شباهت بسیار زیادی با تبریز و تهران دارد.
محمدعلی تیموری افزود: در کشور ترکیه زیرساخت قطعه سازی گسترش دارد ولی صنعت خودروسازی توسعه نیافته است و تنها مونتاژ محصولات برندهایی مانند رنو و فیات انجام می شود که البته صادرات لوازم یدکی و قطعات خودرو ترکیه در سال بیش از 30 میلیارد دلار به دنیا است که این موضوع نشان می دهد یکی از راه های رشد، صنعت قطعه سازی است.
وی ادامه داد: تبریز از ابتدای شکل گیری صنعت خودرو پایگاه مهمی برای صنعت قطعه سازی و مجموعه سازی بوده است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اهمیت ظرفیت بالای شرکت های بزرگ صنعتی در تبریز مانند شرکت ایدم گفت: به دلیل وجود دانشگاه تبریز در کنار شرکت های صنعتی، شهر تبریز زیرساخت ایجاد قطعات با تکنولوژی بالا را دارد.
تیموری صنعت قطعه سازی خودرو را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: سیاست ما در گروه خودروسازی سایپا در رابطه با تبریز این است که تبریز قطب قطعه سازی و مجموعه سازی شود. وی از راه اندازی دو خط تولید قطعات خودرو در تبریز خبر داد و گفت: امروز دو خط تولید برای تولید قطعاتی که به کشور وارد می شدند افتتاح شد که در این زمینه فعالیت تنها یکی از خطوط موجب کاهش ارزبری به ارزش پنج میلیون دلار در سال خواهد شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اضافه کرد: در چند ماه اخیر نزدیک به سه هزار نفر کارگر و مهندس استخدام کردیم که 100 نفر از این جذب نیرو در تبریز بود که البته در این زمینه امیدواریم در مدت دو سه ماه آینده با فعال شدن سایر خطوط تولید بتوانیم حداقل برای 50 نفر کارگر نیز اشتغال ایجاد شود.
وی افزود: در رابطه با خط میل بادامکی که به مدت پنج سال در سایپا آذربایجان غیرفعال بود این قول را می دهیم که تا پایان سال این خط تولید نیز راه اندازی شود.
انتهای پیام/
توسعه صنعت خودروسازی تبریز با تکیه بر دانش و توانمندی‌ داخلی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار