رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد:

تداوم بارش‌ها در آذربایجان شرقی تا عصر امروز/نفوذ سامانه جدید از روز شنبه

1401/10/15 - 12:17 - کد خبر: 84724 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان تا عصر امروز، خبر داد.

به گزارش نصر، محمدامیدفر با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی از عصر روز گذشته، اظهار کرد: سامانه بارشی فعلی از عصر دیروز فعالیت خود را در بخش‌های جنوبی استان شروع کرده و بارش‌ها نیز تقریبا از نیمه شب شروع شده است.
وی با بیان این‌که طبق پیش‌بینی‌ها، فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز تداوم خواهد داشت، گفت: این سامانه بعد از ظهر از تبریز عبور کرده و تا نیمه شب نیز به طور کلی استان را ترک خواهد کرد.
وی با تاکید بر این‌که در روز جمعه شاهد هوای نسبتاً پایدار در استان بوده و پدیده غالب، وزش باد خواهد بود، ادامه داد: وزش باد موجب کولاک و هدایت برف دامنه‌ها به سطح جاده‌ها شده و ممکن است خطراتی به دنبال داشته باشد، از این‌رو جوانب ایمنی در این خصوص رعایت شود.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان این‌که حداکثر دمای شهر تبریز در ۲۴ ساعت گذشته ۶ درجه بالای صفر و حداقل دما نیز منفی ۸ درجه بوده است، گفت: کلیبر با دمای ۱۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر و سراب با دمای منفی ۱۵ درجه سردترین شهر استان به شمار می‌رود.
وی در ادامه از نفوذ سامانه بارشی جدید از روز شنبه خبر داد و گفت: در این رابطه اطلاعیه هشدار زرد صادر کرده‌ایم که به دنبال آن، شاهد بارش برف و مه، کاهش نسبی دما، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید خواهیم بود.
وی با تاکید بر این‌که این سامانه بارشی تمامی نواحی استان را درگیر خواهد کرد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود به دنبال این سامانه بارشی، شاهد لغزندگی، مه گرفتگی، کولاک برف و همچنین اختلال در تردد به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی باشیم.
امیدفر در توصیه‌ای خاطرنشان کرد: لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی، آمادگی برای اقدامات پیشگیرانه در مورد برف روبی و کولاک برف و همچنین لغزندگی گردنه‌ها، جاده‌های کوهستانی و صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی از جمله توصیه‌ها در این رابطه است.
انتهای پیام/
تداوم بارش‌ها در آذربایجان شرقی تا عصر امروز/نفوذ سامانه جدید از روز شنبه خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار