فاطمه و زهرا رکورددار نام دختر |
رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد؛

استفاده از بستر نوآورانه برای افزایش رضایت بیمه‌گذاران 

1401/10/14 - 16:53 - کد خبر: 84676 نسخه چاپی

نصر: رییس کل بیمه مرکزی گفت: به منظور افزایش رضایت بیمه‌گذاران از خدمات بیمه‌ای باید از بسترهای نوآورانه و فناورانه استفاده کرد. 

به گزارش نصر، مجید بهزادپور در سومین هفته از پویش فناورانه سه‌شنبه‌های نوآورانه صنعت بیمه گفت: افزایش رضایت بیمه‌گذاران از خدمات بیمه‌ای به عنوان هدف نهایی بیمه‌گران است و دستیابی به این هدف در شرایط کنونی مستلزم بهره‌گیری از بسترهای تکنولوژیک، نوآورانه و فناورانه است.
وی با اشاره به «تسهیل نظارت» به عنوان یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از بسترهای فناورانه در بیمه مرکزی گفت: علاوه بر این موضوع بهره‌گیری مناسب از بسترهای تکنولوژیک، زمینه‌های لازم را برای «افزایش دقت در نظارت» فراهم خواهد کرد.
رییس کل بیمه مرکزی «تسهیل عملیات بیمه‌گری»، «تسریع در فرایندهای خدمات‌رسانی بیمه‌ای»، «کاهش هزینه‌ها»، «افزایش بهره‌وری»، «ارایه خدمات گسترده» و «کاهش تقلبات» به عنوان مهم‌ترین اهداف برنامه‌های فناورانه صنعت بیمه نام برد و افزود: صنعت بیمه مجموعه‌ای از بنگاه‌های عمومی و خصوصی است که در عین همکاری، رقابت بسیاری را برای عرضه خدمات بیمه‌ای به مردم دارند و هدف نهایی آنها جلب رضایت بیمه‌گذاران و اعتماد عمومی است.
رییس شورای عالی بیمه گفت: بنای صنعت بیمه این است که در زنجیره خدمات بیمه‌ای ارایه‌شده از «صدور و فروش» گرفته تا «ارزیابی و پرداخت خسارت»، با شیوه‌های جدید و مبتنی بر فناوری باشد تا با اتخاذ این رویکرد اولاً از ارایه خدمات بیمه‌ای روز عقب نمانیم و ثانیاً آمادگی لازم را برای رقابت با سایر شرکت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بیمه داشته باشیم.
بهزادپور تصریح کرد: نگاه به آینده می‌تواند ارایه خدمات را به‌روز کند و بر این اساس باید آمادگی لازم را برای نقش‌آفرینی در تحولات بزرگ داشته باشیم.
وی با تاکید بر این نکته که راهبرد اساسی بیمه مرکزی در برقراری این پویش، افزایش ضریب نفوذ بیمه با تکیه بر شیوه‌ها و محصولات نوین است گفت: تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده در اسناد و برنامه‌های بالادستی، مستلزم بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه با تقویت ارتباط صنعت بیمه با مشتریان و بیمه‌گذاران است.
وی با اشاره به «اجرای تکالیف قانونی» و «حرکت راهبردی برای توسعه صنعت بیمه»، به عنوان محورهای مهم حرکت بیمه مرکزی در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده، گفت: برای قرار گرفتن در مسیر حرکت جهش گونه، بهره‌گیری از تسهیلات و خدمات فناورانه یک ضرورت جدی است که البته نباید بدون برنامه و نقشه راه کامل باشد، از این رو برنامه تهیه‌شده برای تحقق اهداف از پیش‌بینی شده با همکاری و همراهی صاحب‌نظران و نهادهای تخصصی انجام‌شده که اجرای این پویش نیز بخشی از برنامه مذکور شده است.
انتهای پیام/
استفاده از بستر نوآورانه برای افزایش رضایت بیمه‌گذاران  خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

آژانس خبری تحلیلی نصر

پژوهشیار