عضو هیات مدیره گروه سایپا در گفت و و با نصر:

توقف تولید سه محصول سایپا / عرضه خودرو در بورس کالا، به نفع مردم و به زیان دلالان

1401/10/14 - 16:13 - کد خبر: 84648 نسخه چاپی

نصر: عضو هیات مدیره گروه سایپا و قائم مقام  مدیر عامل مطالعات استراتژی ارتباطات و امور بین الملل گفت: سه محصول سایپا  تیبا، تیبا۲ و ساینا به خاطر مسائل استاندارد از خط تولید خارج شده اند.

به گزارش نصر، بهمن حسین زاده در حاشیه  بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت خودرو ایران – تبریز گفت: امسال در نمایشگاه تبریز گروه خودروسازی سایپا حضور پررنگی داشته است و شرکت های قطعه ساز بسیار متعددی از آذربایجان شرقی به ویژه تبریز در این نمایشگاه حضور دارند. این شرکت ها عمدتا با شرکت های تامین کننده بزرگ سایپا، ساز گستر و مگا موتور قرار داد همکاری دارند که در این نمایشگاه توانمندی های خود را به نمایش گذاشته اند.
وی ادامه داد: گروه سایپا شامل ۶ خودرو ساز سایپا، سایپا سیتروئن، پارس خودرو، زامیاد، سایپا دیزل، بن رو است که  در این نمایشگاه حضور دارند تا با قطعه سازان تبریز که جز زنجیره ی های تامین قطعات هستند قرار دادهای متعدد داشته باشند و از توانمندی های آن ها آگاه شوند.
عضو هیات مدیره گروه سایپا اضافه کرد: در این نمایشگاه بیشتر مباحث داخلی سازی مطرح است که اگر با شرکت های داخلی ایرانی بیشتر کار کنیم درصد داخلی سازی هم بشتر خواهد شد.
حسین زاده به خدمات پس از فروش این شرکت اشاره کرد و گفت: ۵۸۵ نمایندگی خدمات پس از فروش در کشور وجود دارد که بیش از ۴۰ مورد آن در آذربایجان شرقی است.
وی در ادامه  با اشاره به این که شرکت سایپا در آذربایجان شرقی سرمایه گذاری ویژه ای کرده است گفت: در حال حاضر دو کارخانه "سایپا آذربایجان" و "سیمتکو" در این استان در حال فعالیت هستند. این کارخانه ها در زنجیره ی تامین سایپا حضور دارند و از زیر مجموعه های مگا موتور محسوب می شوند.
حسین زاده اضافه کرد: مگا موتور تامین کننده پاور ترل و قوای محرکه سایپا است که این شرکت ها هم  در این نمایشگاه حضوری فعال دارد.
وی ادامه داد : با حضور مدیر عامل گروه سایپا و اعضای هیات مدیره ؛ خط جدید پمپ هیدرولیک فرمان در کارخانه سایپا آذربایجان برای اولین بار افتتاح می شود و از شرکت سیمتکو که  شرکتی دانش محور و موثر در حوزه خودروسازی است در زمینه ساخت انواع گیج های اندازه گیری، کالیپر ترمز و مستر و بوستر تولید می کند از این نمایشگاه هم بازدید خواهیم کرد.
عضو هیات مدیره گروه سایپا اضافه کرد: این نمایشگاه قطعا در توسعه صنعت خودروسازی و قطعه سازی موثر خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به تولید خودرو گفت: حجم تولید نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است ؛ سال گذشته ۴۰۰ هزار خودرو تولید کرده ایم که قطعا امسال به ۵۰۰ هزار خودرو تولید خواهد رسید و تمام خودرو هایی که در پارکینگ بودند در خرداد ماه به صفر رسیده است.
وی در پایان با اشاره به عرضه خودرو شاهین در بورس کالا گفت : بیشترین عرضه خودرو در بورس کالا صورت می گیرد که در دو هفته پیش دو هزار خودرو شاهین در بورس کالا عرضه شده است که ۱۰۰ میلیون تومان کمتر از قیمتی است که الان در بازار آزاد به فروش می رود.
انتهای پیام/
توقف تولید سه محصول سایپا / عرضه خودرو در بورس کالا، به نفع مردم و به زیان دلالان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار