شهردار تبریز؛

اتاق فکر شهرداری تبریز ایجاد می‌شود

1398/09/12 - 17:16 - کد خبر: 8462 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از نظریات صاحب نظران، متخصصان و اساتید دانشگاه‌ برای توسعه شهری، گفت: اتاق فکر اساتید دانشگاه برای مسائل شهری با محوریت مرکز علمی و کاربردی شهرداری تبریز در این کلانشهر ایجاد می‌شود.

به گزارش نصر به نقل ازایرنا، ایرج شهین باهر روز سه شنبه در نشست با استاتید منتخب دانشگاه علمی و کاربردی تبریز، با پیشنهاد اینکه نشست های این اتاق هر سه ماه یکبار  برگزار شود، اظهار کرد: تولید ایده و ارایه پیشنهاد، بهبود مسائل و طرح های توسعه شهری، تبادل تجربه و ارتباط مداوم با صاحب نظران و متخصصان امور شهری می تواند از جمله کارکرد این اتاق فکر شهرداری تبریز باشد.  

وی همچنین تاکید کرد: تلاش شهرداری تبریز بر مبنای تقویت اعتماد مردم است بر این اساس به جای وعده، عمل می کنیم تا برخی وعده های دوره های گذشته نیز محقق شود زیرا ارایه خدمات به مردم را وظیفه شهرداری می دانیم.  

 

تمام قراردادهای شهرداری تبریز به مناقصه عمومی واگذار می شود 

شهین باهر افزود: تمام قراردادهای شهرداری های تبریز با مناقصه عمومی پیش می رود و تاکنون در این موضوع نارضایتی وجود نداشته و این اقدام یکی از عملکردهایی است که در راستای افزایش باورپذیری و افزایش اعتماد مردم به شهرداری انجام می شود.  

شهردار تبریز ادامه داد: افزایش خدمات محله ای از اولویت های کاری شهرداری تبریز است که با جدیت انجام می شود که می توان به آسفالت ریزی روزانه ۱۲۰۰ تن توسط سازمان عمران شهرداری در سطح خیابان های شهر تبریز اشاره کرد، البته این اقدام به علت سرد شدن هوا اکنون در طول روز صورت گرفته بر این اساس بیشتر دیده شده و مورد توجه شهروندان قرار می گیرد.  

وی همچنین با اشاره به اقدامات پیشگیرانه شهرداری تبریز در خصوص سیل و آب گرفتگی معابر افزود: ۶ تا هفت کانال اصلی برای جلوگیری از سیلاب، سیل و آب گرفتگی سامان دهی و آماده سازی شده به همین خاطر در یکسال گذشته مشکل خاصی در این خصوص نداشتیم.  

شهین باهر همچنین تاکید کرد: سلامتی شهروندان مهمترین چیزی است که امروز باید به آن توجه کرد و متاسفانه در گذشته چندان به این موضوع پرداخت نشده است.

وی افزود: تبریز کمبود فضای سبز دارد بر این اساس ایجاد پارک محله ای مورد توجه بوده و امسال بیش از ۲۰ پارک محله ای در تبریز آماده شده و کاربری های مختلفی به کاربری فضای سبز تغییر کرده است.  

شهردار کلانشهر تبریز ادامه داد: ۳۵۰ هکتار تغییر فضای کاربری مختلف به فضای سبز اتفاق افتاده و در ۲ سال گذشته تمام کاربری های فضای سبز هم حفظ شده است.  

شهین‌باهر با اشاره به لزوم مقابله با آلودگی هوا و استفاده از حمل و نقل عمومی و پاک، اظهار کرد: آلودگی هوا یکی از مهم ترین معضلاتی است که باید بیش از پیش به فکر مقابله با آن بود و استفاده از وسایط نقلیه عمومی یکی از راهکارهایی است که می تواند به کاهش میزان آلودگی هوا کمک کند.

وی ادامه داد: آلودگی های اخیر هوا، نگرانی در مورد آینده را بیشتر کرده است چرا که تاثیر مخرب آلودگی هوا در آینده خودنمایی می کند.

شهردار تبریز گفت: ایجاد شبکه فاضلاب شهری با حمایت شهرداری تبریز و صدور مجوز حفاری بدون اخذ هزینه انجام شده است تا سلامت شهروندان که در راس امور است به خوبی تامین شود.  

شهین باهر یادآور شد: بزرگترین اقدامی که طی دو سال گذشته در شهر انجام شده، موضوع تسریع در اجرای عملیات مترو بوده است که با همکاری و همراهی شهرداران مناطق و مدیران سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تبریز هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اعلام حمایت جدی خود از طرح مترو تبریز، اظهار کرد: حمایت از این طرح در سال ۹۹ نیز ادامه می یابد و اگر بتوانیم خط یک را به ایستگاه لاله و فاز یک خط دو را از قراملک به بازار برسانیم، دسترسی بسیار خوبی ایجاد می کنیم و در موضوع ترافیک نیز شرایط در این مسیرها بسیار بهتر می شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه راه اندازی مترو در مسیر بازار به لاله و بازار به ائل گلی و بالعکس کمک زیادی به ترافیک می کند، گفت: با حمایت های جدی که از این طرح می شود، مترو قطعا تا پایان سال به ایستگاه لاله می رسد و فاز یک خط دو را نیز تا پایان شورای پنجم تمام می کنیم.

 

بازگشت زمین و املاک شهرداری تبریز  به ارزش ۱۴۰۰ میلیارد تومان

شهین باهر همچنین با بیان اینکه هزینه های شهرداری تبریز به رغم افزایش قیمت ها  ۱۷ تا ۱۸ برابر کاهش یافته است، افزود: درآمد شهرداری ۳۰ درصد افزایش دارد و ۱۴۰۰ میلیارد تومان زمین و املاک شهرداری تبریز احصا و به این مجموعه برگردانده شده است.  

شهردار تبریز ادامه داد: سال ۹۹ تعداد طرح های عمرانی شهرداری افزایش قابل توجه دارد اما به علت اهمیت سلامت شهروندان سال آینده سال توسعه فضای سبز است.

انتهای پیام/

اتاق فکر شهرداری تبریز ایجاد می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار