قهرمان بدنسازی جهان گفت:

ضرورت اصلاح دیدگاه های منفی جامعه به رشته بدنسازی

1401/10/13 - 21:14 - کد خبر: 84606 نسخه چاپی

نصر، قهرمان سرابی بدنسازی جهان گفت: علت نگاه منفی به ورزش بدنسازی به جامعه بازمی گردد بطوریکه در فیلم های خارجی ورزشکاران بزرگ این رشته مانند آرنولد به عنوان قهرمان فیلم ایفای نقش می کنند اما در ایران از ورزشکار بدنسازی به عنوان نقش های منفی هم چون شرخر یا خلافکار استفاده می شود که باعث ایجاد ذهنیت منفی در ذهن مخاطب می شود

به گزارش نصر، آذربایجان شرقی یکی از استان های مستعد در رشته بدنسازی است که تعداد مدال های کسب شده در این رشته شاید برابر با مدال های کسب شده در کل ایران باشد اما توجهی که نسبت به ورزشکاران این رشته وجود دارد، شاید در حد صفر باشد. در همین زمینه مظاهر تابانی، قهرمان بدنسازی جهان و عضو تیم ملی ایران در گفتگو با نصر، در خصوص کسب عناوین مختلف در طول سال های اخیر گفت: از سال 1391 بصورت حرفه ای وارد این رشته ورزشی شدم و در طول این مدت سه قهرمانی کشور، یک عنوان طلا و اورالی جهان و طلای مسابقات حرفه ای و چندین عنوان دیگر بدست آوردم.
وی در ادامه با بیان اینکه در این مدت از حمایت مسئولین ناامید شده است، افزود: اگر در طول چند سال امکان حمایت از بدنسازان وجود داشت، تا الان اتفاق افتاده بود اما تا امروز هیچ پاداش و قدردانی از کسب عناوین مختلف جهانی صورت نگرفته است.
تابانی با بیان اینکه همواره با بدقولی ها و بدعهدی روبرو شده است، خاطر نشان کرد: زمانی که عناوین مختلف را در جهان کسب کردم، اعلام کردند به عنوان پاداش یک قطعه زمین خواهند داد که بعدها این زمین تبدیل به خودرو پراید شد اما همین خودرو را هم ندادند. این در حالی بود که بر اساس مصوبه، ورزشکاران مختلف در شهر های خود قطعه زمینی به عنوان پاداش دریافت کردند اما در سراب چنین اتفاقی نیافتاد و پاداش مدال طلا و برنز جهان در سال های 2017 و 2019 تا امروز به ما پرداخت نشده است.
این بدنساز سرابی همچنین در خصوص علت ادامه حضورش در تیم ملی ایران گفت: در شهرستان سراب شهریه باشگاهم 160 هزار تومان بود و این هزینه درکل رایگان محسوب می شود و تنها امید ما این بود که با کسب مدال طلا و دریافت 40 سکه پاداش هزینه های باشگاه را جبران کنیم اما چنین اتفاقی رخ نداد.
وی در پاسخ به این سوال که علت دیدگاه های منفی که نسبت به این رشته در ایران ایجاد شده است، تصریح کرد: این دیدگاه بیشتر یک ضعف شخصیتی است که یک نفر نمی تواند اندام خود را پرورش دهد اما اقدام به تخریب فرد مقابل می کند. سختی هایی که یک ورزشکار تجربه می کند یک فرد عادی نمی تواند چنین سختی هایی را تحمل کند. همچنین نکته مهمی که وجود دارد این است که 5 قهرمان جهان در استان وجود دارد که هیچکدام از این قهرمانان تنها یک سوءپیشینه هم ندارند و همیشه قضاوت های ناعادلانه ای نسبت به این ورزش صورت می گیرد چراکه اگر یک نفر در ورزشی به جایگاه بسیار بالا برسد از لحاظ مرام پهلوانی هیچگاه نام خود را خدشه دار نمی کند. علت فرهنگ نگاه منفی به این رشته هم به جامعه بازمی گردد بطوریکه اگر به فیلم های ایرانی و خارجی توجه شود در فیلم های خارجی ورزشکاران بزرگ این رشته مانند آرنولد به عنوان قهرمان فیلم نقش دارند اما در ایران از ورزشکار بدنسازی به عنوان نقش های منفی هم چون شرخر و مالخر یا خلافکار استفاده می شود که باعث ایجاد ذهنیت منفی در ذهن مخاطب می شود.
تابانی افزود: اگر چنین ذهنیت های منفی نسبت به این رشته از بین برود قطعا نگاه ها به بدنسازی بهتر خواهد شد و رسانه ها ها نیز در این زمینه بهترین نقش را خواهند داشت بطوریکه با نشان دادن اقدامات مثبت ورزشکاران این رشته فرهنگ منفی که به این رشته وجود دارد، از بین می رود.
قهرمان بدنسازی جهان در پایان گفت: هم اکنون هزینه تجهیز باشگاه چندین میلیارد تومان هزینه دارد که امیدوارم به جای پاداش که حق خودمان بود و نتوانستیم آنرا دریافت کنیم، بودجه ای تعیین می کردند تا وام برای ورزشکاران پرداخت شود. البته چندین بار هم درخواست کردم که این اتفاق نیافتاد بنابراین باید به عنوان نکته پایانی اعلام کنم که در این رشته چیزی به عنوان حمایت وجود ندارد و توجهی به ورزشکاران این رشته نمی شود.
انتهای پیام/
ضرورت اصلاح دیدگاه های منفی جامعه به رشته بدنسازی حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار