گزارش نصر از آئین گشایش نمایشگاه بین المللی خودرو ایران – تبریز

گردهمایی بزرگ خودروسازان در تبریز

1401/10/13 - 16:47 - کد خبر: 84595 نسخه چاپی

نصر: بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت خودرو ایران – تبریز ظهر امروز با حضور مسئولان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش نصر، حبیب ماهوتی مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تبریز در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: در این دوره از نمایشگاه ۴۰ هلدینگ از خودرو سازان و قطعه سازان از استان های تهران،آذربایجان شرقی،قزوین،سمنان،البرز، کرمان و قشم شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: شرکت ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) مدیریت برگزاری این دوره از نمایشگاه را عهده دار بوده است.
  
ظرفیت بالای خودروسازی آذربایجان شرقی
گزارش نصر می افزاید؛ علیمردان عظیمی  رئیس هیات مدیره گروه خودرو سازی سایپا در این مراسم گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت بالایی در صنعت خودروسازی دارد. صنعت خودرو به عنوان دومین صنعت پیشرو در کشور است‌ و بزرگترین صنعت بعد از صنعت نفت، صنعت خودرو سازی است.
وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در صنعت خودروسازی و قطعه سازی از اهمیت بالایی برخوردار است اذعان داشت: نباید اشتباه های گذشته تکرار شود چرا که با حمایت از صنعت خودرو می توان زمینه ساز ایجاد فرصت های عظیم اشتغال در این عرصه شد.
رئیس هیات مدیره گروه خودرو سازی سایپا اضافه کرد:  اگر حال صنعت خودرو و قطعه سازی در جامعه ما خوب نباشد بقیه صنایع هم حال و روز خوششی نخواهند داشت.
عظیمی در ادامه با اشاره به برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت خودرو ایران – تبریز  گفت: در این نمایشگاه قطعه سازان و خودرو سازان بزرگی شرکت کرده اند که امیدواریم بتوانند از ظرفیت هایی که در استان و در کشور در صنعت خودرو سازی وجود دارند استفاده بهینه ای داشته باشند و شاهد افزایش تعامل بین قطعه سازان و خودروسازان باشیم.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم خودروی با کیفیت در جامعه تولید شود باید قطعه سازی با کیفیتی داشته باشیم؛ افزود: باید تمام همت و حمایت لازم را از قطعه سازان داشته باشیم تا قطعات با کیفیتی تولید شوند و این قطعات به یک خودریو با کیفیتی که در شان مردم باشد؛ تولید کنیم.
 
مردم از خودروسازان ناراضی هستند
گزارش خبرنگار نصر از نمایشگاه بین المللی تبریز می افزاید؛ صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به نارضایتی مردم از خودروسازان داخلی اظهار داشت: با وجود اینکه اقدامات زیادی در صنعت خودرو سازی در حال انجام است ولی مردم از وضعیت کیفیت، قیمت  و نحوه ی فروش خودرو و رویدادهای مرتبط با خودرو که در جامعه رقم می خورد ناراضی هستند.
وی ادامه داد: این فضای کذایی که تقریبا در یک دو ماه اخیر ایجاد شده است که امیدواریم با همت فعالان بخش خودرو و وزات صمت به یک فضای مناسب در تامین خودروی مردم تبدیل شود.
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی افزود: آذربایجان شرقی به عنوان یک قطب مهم و پیشرو در صنعت قطعه سازی مطرح است. همچنین رشد بخش صنعت استان در ۹ ماهه ی اول سال 4.9 درصد است .
وی با بیان اینکه ایران رتبه ۱۰ تولید خودرو در جهان است اذعان داشت: همچنین در یک ماه پیش در صنعت تولید فولاد از رتبه هشتم به رتبه هفتم در جهان رسیده اسم.
وی گفت: در آذربایجان شرقی نیز دو هزار و ۶۶۰ واحد تولیدی در حال ساخت و توسعه  است که این نشان دهنده وجود فضای مثبت سرمایه گذاری در کشور است و میل به سرمایه گذاری در استان آذربایجان شرقی نیز بیشتر شده است.
وی ابراز امیدواری کرد:  باهمت مضاعف و رفع موانع تولید و دانش بنیان کردن فعالیت ها بتوانیم ارزش آفرینی کنیم.
گزارش نصر می افزاید، این نمایشگاه از روز ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ به مدت ۴ روز از ساعت 14 لغایت 20  در محل نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.
انتهای پیام/
 
گردهمایی بزرگ خودروسازان در تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار