در دیدار مجمع نمایندگان استان فارس با معاون اول رئیس جمهور مطرح شد/

مخبر: فعال شدن مردم در اقتصاد کشور باید عزم مشترک همه قوا باشد

1401/10/13 - 16:07 - کد خبر: 84592 نسخه چاپی

نصر: جلسه دیدار اعضای مجمع نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور برگزار و در آن بر رفع موانع اجرایی و راه اندازی سه پروژه مهم آزادراه شیراز-اصفهان(قطعات یک تا شش)، خط دوم انتقال آب از سد درودزن و قطعه اول خط دو مترو شیراز تاکید شد.

به گزارش نصر، محمد مخبر در این جلسه فعال کردن مردم در اقتصاد را یکی از ضرورت ها و اولویت های کشور برشمرد و گفت: باید با عزم مشترک همه قوا، بستر فعال شدن مردم در اقتصاد و مدیریت کشور را فراهم کنیم به نحوی که مردم از این فعالیت ها منتفع شوند.
معاون اول رییس جمهور یکی از چالش های جدی کشور را سرگردانی نقدینگی عنوان کرد و افزود: این نقدینگی به دلیل چرخش در بخش های مختلف، مشکلاتی را در قالب تورم و بالا رفتن قیمت ها در حوزه های مختلف ایجاد کرده و این در حالی است که اگر بتوانیم نقدیندگی موجود در جامعه را به سمت تولید و سرمایه گذاری هدایت کنیم، فرصت و امکانی وسیع برای اقتصاد کشور فراهم شده و از این طریق مسائلی همچون کاهش ارزش پول ملی مرتفع و برای جامعه خلق ثروت می شود.
معاون اول رییس جمهور در ادامه با تأکید بر اهتمام ویژه دولت نسبت به اجرای شعارها و وعده های رییس جمهور خاطرنشان کرد: اجرای کارهای بزرگ نیازمند عزم همگانی است و مشارکت همه قوا و دستگاه های اجرایی را می طلبد. در این زمینه باید اولویت بندی مناسب صورت گرفته و طبق زمانبندی عمل کنیم.
در این جلسه که معاون اجرایی رییس جمهور نیز حضور داشت، استاندار و نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی مشکلات و چالش های اصلی استان و نیز مسائل حوزه های انتخابیه خود را مطرح کردند و پیشنهاداتی جهت توسعه و ارتقاء وضعیت استان ارائه دادند. بهسازی و تکمیل راه های مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز، پروژه های انتقال آب، تکمیل و اتمام سدهای نیمه کاره، تکمیل طرح های پتروشیمی و خطوط ریلی و ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی از جمله پیشنهادات و مطالبات نمایندگان مردم استان فارس در این جلسه بود.
بر مبنای جمع بندی صورت گرفته ، مقرر شد تا با هماهنگی استانداری و معاونت اجرایی ریاست جمهوری برنامه ریزی لازم برای رفع موانع اجرایی و راه اندازی سه پروژه مهم آزادراه شیراز-اصفهان(قطعات یک تا شش)، خط دوم انتقال آب از سد درودزن و قطعه اول خط دوم مترو شیراز به عنوان سه طرح اولویت دار صورت گیرد.
انتهای پیام/
مخبر: فعال شدن مردم در اقتصاد کشور باید عزم مشترک همه قوا باشد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار