/ اطلاع رسانی /

صرافی ارز دیجیتال چیست

1401/10/13 - 16:56 - کد خبر: 84591 نسخه چاپی

نصر: صرافی ارز دیجیتال نسل جدیدی از صرافی هاست که در آن امکان خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال فراهم می باشد.

صرافی ها در قدیم به شکل های گوناگونی فعالیت می کردند. گاه پول های کاغذی واسطه خرید و فروش توسط صرافی ها می شد و گاه ارز رایج کشورها. در حقیقت این نیاز مردم در دنیای تجارت بود که نوع فعالیت صرافی ها را مشخص می کرد.
با ظهور پول های دیجیتال نیاز مردم به صرافی های ارز دیجیتال احساس شد . افرادی که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را خریده بودند نیاز داشتند تا آن را به پول رایج کشور خود تبدیل نمایند. این نیاز باعث تاسیس صرافی های ارز دیجیتال به انگلیسی cryptocurrency exchange شد .
جالب است بدانید که اولین ایده صرافی ارز دیجیتال توسط ساتوشی ناکاموتو در انجمن بیت کوین تاک داده شد. برای این منظور سایت بیت کوین ایجاد شد . این سایت قرار بود به عنوان یک صرافی آنلاین پاسخگوی نیاز کاربران در حوزه رمز ارزها باشد. خبر از ایجاد اولین صرافی ارز دیجیتال در 15 ژانویه سال 2010 در یک پست در شبکه‌های اجتماعی خبر ساز شد. دو ماه بعد یعنی در 17 مارس سال 2010 اولین صرافی ارز دیجیتال به طور رسمی شروع به فعالیت کرد.
آن زمان خبر از رمز ارزهای متعدد نبود . بیتکوین به عنوان تنها نماینده پول های دیجیتال ارزشی برابر با 0.003 دلار داشت. در آن زمان می توانستید با یک دلار 333 بیت‌کوین بخرید ولی امروز با 16 هزار دلار می توانید تنها یک بیت کوین بخرید !
افزایش قیمت Bitcoin در یک بازه زمانی کوتاه همان چیزی بود که بازار ارزهای دیجیتال را بر سر زبان ها انداخت . اقبال به سمت خرید بیت کوین بیشتر شد و رمز ارزها یکی پس ازدیگری در بازار کریپتو کارنسی متولد شدند. تولد انواع رمز ارزها هیجان خرید و فروش را به بازار ارز دیجیتال تزریق کرد و ارزش بازار رمز ارزها را بالا برد. 
ارزش فعلی بازار کریپتو کارنسی 855 میلیارد دلار می باشد. سهم بیشتر بازار مربوط به بیت‌کوین BTC و در رتبه های بعدی اتریوم ETH، تتر USDT و بایننس کوین BNB قرار گرفته اند. حجم معاملاتی هر ارز به دلار در سایت کوین مارکت کپ قابل مشاهده می باشد.
 برای مشاهده حجم معاملاتی ارزهای منتخب به ریال می توانید از سایت صرافی ارز دیجیتال ارس بیت کمک بگیرید. صرافی آنلاین ارس بیت یک صرافی امن ایرانی است که امکان خرید انواع ارز دیجیتال با ریال را برای کاربران ایرانی فراهم می نماید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی
برای ورود به بازار ارز دیجیتال و خرید و فروش انواع رمز ارزها اولین اقدام انتخاب یک صرافی امن می باشد. گام اول انتخاب بین صرافی های ایرانی یا خارجی است و پاسخ به سوالات پر تکراری که در این ارتباط وجود دارد.
با وجود صرافی‌های خارجی چرا باید در جستجوی صرافی های امن ایرانی باشیم ؟
تفاوت صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی چیست ؟
بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است ؟
نشانه های یک صرافی امن ایرانی چیست ؟
یکی از ریسک های سیستماتیک بازار ارز دیجتیال تحریم کاربران ایرانی توسط صرافی های خارجی است. نگرانی از بلوکه شدن دارایی ها دغدغه ای است که ایرانیان در این سال ها با آن مواجه بوده اند . درست است که روش هایی برای دور زدن تحریم ها ارائه می شود ولی آیا میتوان به این روش ها اعتماد کرد ؟ مسلما خیر. هر بار با لو رفتن روش ها افرادی قربانی ماجرای تحریم ها می شوند و دارایی خود را در بازار ارز دیجیتال می بازند.
برای ورود امن به بازار ارز دیجیتال پیشنهاد ما مراجعه به صرافی های ایرانی است. البته ناگفته نماند که صرافی های ایرانی غیر معتبر به اندازه صرافی های خارجی می توانند تهدیدی بر دارایی های شما باشند. پس بهتر است مشخصات صرافی ارز دیجیتال امن ایرانی را بشناسید و با خیال راحت در آن ها فعالیت نمایید. از مهمترین مشخصه های صرافی آنلاین معتبر میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

1- امنیت دارایی ها
ایجاد یک سیستم امن در جهت حفظ و حراست از دارایی های کاربران جزو مهمترین اولویت های صرافی آنلاین می باشد. پیشنهاد می شود قبل از انتخاب یک صرافی آنلاین تعهدات و خدمات صرافی را در جهت امنیت دارایی ها کاربران مطالعه نمایید. از جمله اقدامات هوشمند صرافی های امن ارز دیجیتال ایرانی ایجاد ولت های اختصاصی برای ذخیره دارایی کاربران می باشد.

2- احراز هویت با بالاترین دقت در کمترین زمان
با توجه به اینکه تمام مراحل خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت آنلاین صورت می پذیرد لذا احراز هویت کاربران از اهمیت بالایی نزد صرافی ها برخوردار می باشد. متاسفانه برخی از صرافی ها با عناوینی مثل صرافی ارز دیجیتال بدون احراز هویت سعی در فریب افراد دارند. توصیه می کنیم از چنین صرافی هایی با این عناوین فاصله بگیرید و خود را طمعه پروژه های کلاهبرداری آنها ننمایید.
صرافی آنلاینی مطلوب است که در کمترین زمان ممکن احراز هویت کاربران را به صورت کامل و دقیق انجام دهد.

3- پشتیبانی آنلاین و تلفنی
پاسخگویی مناسب و سریع به کاربران همان چیزی است که مشتریان صرافی های آنلاین به دنبال آن می گردند. یک صرافی امن اینترنتی تمام تلاشش را می کند تا راه های ارتباطی خود با مشتریانش را به حداکثر برساند. در نقطه مقابل صرافی های غیر معتبر ارتباط با مشتریانش را به حداقل می رساند. برای انتخاب یک صرافی امن اینترنتی حتما راه های ارتباطی با آن را کنترل نمایید.

4- تتر ارزان 
یکی از خدمات انحصاری صرافی های ایرانی تبدیل تتر به ریال و ریال به تتر می باشد . از آنجایی که تعیین قیمت تتر به ریال در اختیار خود صرافی ها می باشد لذا قیمت تتر ارزان یک مزیت مهم برای هر صرافی به حساب می آید. حتما قبل از عضویت در صرافی های آنلاین ایرانی قیمت تتر را در آن صرافی با دیگر صرافی ها مقایسه نمایید. صرافی ارس بیت به صورت روزانه بهترین پیشنهاد را برای خرید تتر ارزان به کاربران خود پیشنهاد می دهد.

روش خرید ارز دیجیتال صرافی اینترنتی ایرانی
همان طور که اشاره کردیم در صرافی های ایرانی می توانید با ریال ( ارز رایج کشور) اقدام به خرید انواع ارزهای دیجیتال نمایید. هر صرافی ایرانی تعدادی از ارزها را در در بخش مارکت خود لیست می کند . با توجه به میزان موجودی در کیف پول خود می توانید نسبت به خرید ارز دلخواه خود اقدام نمایید. قبل از خرید ارز دیجیتال توصیه می کنیم حداقل میزان خرید ، کارمزد معاملات و قوانین خرید وفروش ارز در هر صرافی را مطالعه نمایید.
آیا می خواهید بدون سرمایه اولیه فعالیتتان را در بازار ارز دیجیتال شروع کنید ؟ یک پیشنهاد شگفت انگیز برایتان داریم. در صرافی arasbit به آدرس arasbit.com ثبت نام نمایید و کیف پولتان را به میزان 40 هزار شیبا شارژ نمایید.
 انتهای پیام/
صرافی ارز دیجیتال چیست نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار