فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلانی؛

قلب سیاست خارجی ما دفاع دیپلماتیک از منافع حیاتی کشور است

1401/10/12 - 15:44 - کد خبر: 84521 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلانی با بیان اینکه ماهیت اصلی دستگاه دیپلماسی کشور ما از جنس جهاد است، گفت: قلب سیاست خارجی ما در درجه اول دفاع دیپلماتیک از منافع حیاتی ماست و در درجه دوم یک تهاجم سیاسی به قلب سیاست خارجی دشمنان است.

به گزارش نصر، سرلشکر حسین سلامی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در وزارت امور خارجه اظهار داشت: حضور سرداران و امیرانی در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی ناشی از یک واقعیت است و آن اینکه در دنیای امروز یک درهم تنیدگی، افتادگی و ادغام بین جنگ و صلح وجود دارد و معمولاً فضای سیاست خارجی کشورها و روابط بین آنها حالتی غیردیجیتال دارد.
وی با بیان اینکه گاهی دوستی‌ها و دشمنی‌ها توأمان می‌شود، افزود: به طور معمول دستگاه سیاست خارجی یک کشور نهادی برای تعامل است اما گاهی الگوهای مخاصمه بر تعامل غلبه می‌کند و به نظر من ماهیت اصلی عمل دستگاه دیپلماسی کشور ما بیشتر از جنس جهاد و در فضای تقابل اتفاق می‌افتد یعنی قلب سیاست خارجی ما در درجه اول دفاع دیپلماتیک از منافع حیاتی ما است و در درجه دوم یک تهاجم سیاسی به قلب سیاست خارجی دشمنان.
سردار سلامی ادامه داد: موفقیت در این فضا، مسلط رفتار ما را در سیاست خارجی شکل می‌دهد زیرا ما اندک متعهدانه متحدی داریم و مجبور هستیم که در فضای این آرایش سخت جهانی یک پیکار مستمر دیپلماتیک را در قاعده یک جنگ جهانی مدیریت کنیم.
وی اظهار داشت: بر این اساس کار شما در سیاست خارجی یک جهاد مقدس است و از این نظر می‌توان دوستان را افسران پر افتخار این عرصه نام گذاری کرد.

سردار سلیمانی سیاست های آمریکا را در منطقه عقیم کرد
فرمانده سپاه در ادامه یاد شهید سردار سلیمانی را گرامی داشت و با بیان رشادت های او در محور مقاومت اظهار داشت: اقدامات سردار سلیمانی سیاست‌های آمریکا از جمله دولت‌سازی در منطقه را عقیم کرد و می توان گفت،کار اصلی سردار سلیمانی ساخت قدرت برای سیاست خارجی ما بود.
سردار سلامی بیان کرد: در یک صحنه‌ای دیدم سردار سلیمانی به دشمنان خود که در حال غرق شدن در باتلاق بودند، کمک کرد که تصاویر آن الان وجود دارد.
وی با یادآوری اینکه کار سردار سلیمانی این بود که قدرت آمریکا را در طول زمان با فرسایش روبرو کند، افزود: نمی‌شود اجازه بدهیم دشمن کوچکترین برد سلاح‌های خود را به قلب سرزمین ما برساند البته ما کشورهای دیگر را سپر خود نمی‌کنیم.

دشمنان مراقب باشند که آنها با ایران مواجه هستند
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هشدار به دشمنان مبنی بر اینکه مراقب باشند زیرا با ایران مواجه هستند، گفت: چرا امن‌ترین خطوط کشتیرانی خطوطی است که پرچم ایران بر آن برافراشته است؟ چون می‌دانند کوچکترین آسیبی که بزنند در هر نقطه‌ای که باشند آنها را گیر می‌آوریم.
سردار سلامی افزود: پرنده‌هایی داریم که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند در هر نقطه‌ای از اقیانوس در یک شعاع بسیار بلند خیلی از گذرگاه‌های استراتژیک دیگر جهان را تحت تاثیر قرار دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه چون انبساط قدرت داریم دشمن هر جا به ما می‌رسد متوقف می‌شود، اظهار داشت: امروز بیش از همیشه دامنه قدرت خود را افزایش داده‌ایم.
به گزارش ایرنا، مراسم گرامیداشت سویمن سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی ظهر دوشنبه با حضور جمعی از دیپلمات ها و مسئولان در وزارت امور خارجه برگزار شد.
در این مراسم علاوه بر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، معاونان، مدیران و کارکنان این وزارتخانه، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از دیپلمات های سابق نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/
قلب سیاست خارجی ما دفاع دیپلماتیک از منافع حیاتی کشور است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار