خبر/

ورود مجلس به انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال؛ دغدغه یا شهرت؟

1401/10/12 - 15:29 - کد خبر: 84520 نسخه چاپی

نصر: اگر هدف کمک به فوتبال و ورزش است، هزار راه آسفالت نشده وجود دارد که می‌شود رفت و مسیر را برای ورزشکاران باز کرد اما هدف اگر تنها شهرت است که باید منتظر اعلام نظر نمایندگان در مورد سرمربی تیم ملی باشیم. 

به گزارش نصر، مصطفی داننده- احسان قاضی زاده هاشمی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: «مجلس نظر خود در مورد اینکه مربی تیم ملی ایرانی باشد یا خارجی اعلام خواهد کرد.»
این اظهار نظر این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که واقعا در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی، احتیاج به نظر مجلس است؟ اعضای فراکسیون ورزش و نمایندگان دغدغه‌ای به غیر از تیم ملی و مربی‌اش ندارد؟
کاش این نمایندگان که دغدغه ورزش دارند به جای اینکه وقت خود را صرف مربی تیم ملی کنند، کمی روی ورزش‌های پایه و دیگر ورزش‌های مدال آور المپیک بگذارند تا آنها به سامان برسند.
بهتر نیست رییس فدراسیون را به مجلس دعوت کنید و از او در مورد سرمایه گذاری در فوتبال پایه بپرسند. فدراسیون دو میدانی که به تنهایی می‌تواند به اندازه یک دریا مدال بیاورد، احتیاج به حمایت دارد و بهتر است نمایندگان با آنها حرف بزنند و از قهرمانان این رشته‌ها بپرسند چگونه می‌توانند از آنها حمایت کنند تا از مدارس به آموزش استعدادها بپردازند. 
البته می‌شود حدس زد که فوتبال برای برخی از نمایندگان و اهالی سیاست جذاب است. شاید اگر همین فوتبال نبود، خیلی از مردم با احسان قاضی زاده هاشمی آشنا نمی‌شدند. حضور مداوم او در رسانه‌های مختلف و اظهار نظر در مورد فوتبال و مربی‌های ایرانی و خارجی باعث شده است تا این نماینده نامی برای خود دست و پا کنند. 
همین جذابیت فوتبال باعث شده است که ما نتوانیم باور کنیم که برخی از چهره‌های سیاسی در این کشور دغدغه فوتبال داشته باشند. اگر این دغدغه واقعی بود سر ماجرای حذف دو تیم استقلال و پرسپولیس از آسیا، همین نمایندگان می‌توانستند همه مسئولان ورزش کشور را به خط کنند که چرا ما از آسیا حذف شدیم و برای بازگشت به آن باید چه کنیم!
این نمایندگان که قدرت قانون گذاری دارند، به جای انتخاب بین کی روش و قلعه نویی می‌توانند به خصوصی شدن فوتبال کمک کنند و این ورزش محبوب را از این بلاتکلیفی خارج کنند. 
اگر هدف کمک به فوتبال و ورزش است، هزار راه آسفالت نشده وجود دارد که می‌شود آنها را رفت و مسیر را برای ورزشکاران باز کرد اما هدف اگر تنها شهرت است که دیگر نمی‌شود کاری کرد و باید منتظر اعلام نظر آنها در مورد سرمربی تیم ملی باشیم. 
یکی از مشکلات عمده کشور این است که مسئولان در نهادهای مختلف، شناخت خوبی از مشکلات کشور ندارند و به جای پرداختن به معضلات اصلی جامعه به سراغ حواشی می‌روند. شاید اگر مشکلات ورزش را ردیف کنیم، انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال در آخرین رتبه‌ها قرار دارد.
البته باید گفت دخالت مجلس در امور فدراسیون می‌تواند منجر به دخالت فیفا و محرومیت فوتبال ایران شود.
انتهای پیام/
ورود مجلس به انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال؛ دغدغه یا شهرت؟ خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار