فرمانده کل انتظامی:

دشمن در جنگ ترکیبی اخیر شکست خورد/ حاج قاسم، محبوب‌القلوب بود

1401/10/12 - 15:12 - کد خبر: 84514 نسخه چاپی

نصر: فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به شکست دشمنان در فتنه‌های سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸، خاطرنشان کرد: در جنگ ترکیبی ۱۴۰۱ نیز با تمام توان و در تمامی حوزه‌ها به میدان آمدند، اما باز هم به خاطر بصیرت مردم و حضور نیروهای میدانی، شکست خوردند.

به گزارش نصر، سردار حسین اشتری، دوشنبه، 12 دیماه، در یادواره سرداران و ۸۴۲ شهید عرصه نظم و امنیت فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، با بیان این‌که مردم این خطه در تمامی حوادث و فتنه‌ها، حضور با بصیرتی داشته‌اند که ۸ دی نمونه‌ی آن است، اظهار کرد: مردم استان در حوادث اخیر نیز هوشیاری و بصیرت خود را نشان دادند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۸۴۲ شهید انتظامی استان و همچنین جانبازان و پیشکسوتان عرصه نظم و امنیت، افزود: امنیت، نعمت بسیار بزرگی است و اگر امنیت به خطر افتد، تمامی ابعاد جامعه اعم از امور اقتصادی، آموزشی، اجتماعی و... تحت الشعاع قرار خواهد گرفت و خداوند را شاکریم که امروز، امنیت خوبی در کشور برقرار است.
وی با تاکید بر این‌که در حوادث اخیر دشمن در قالب جنگی ترکیبی علیه ملت ایران هجوم آورد، گفت: دشمن بیش از سه ماه قبل با تمام توان علیه ارزش‌های این مردم جنگی ترکیبی آغاز کرد و همانند صدام در آغاز جنگ تحمیلی و منافقان در عملیات مرصاد، بر این تصور بود که طی چند روز به اهداف خود می‌رسد، همان تصوری که آمریکا، رژیم صهیونیستی و سلطنت طلب‌ها از ابتدای انقلاب در سر داشتند، اما با عنایت الهی و هوشیاری مردم و همچنین حضور در صحنه عوامل نیروی انتظامی و امنیتی، هوشیاری قضایی و اطلاعاتی، توطئه دشمنان خنثی شد، البته تمام نشده است، چراکه توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران سابقه‌ای بیش از ۴۳ سال دارد.
فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این‌که فراموش نمی‌کنیم بعد از پیروزی انقلاب، در اقصی نقاط کشور چه توطئه‌های رقم خورد و گروه‌های تروریستی و منافقان دست به دست هم دادند تا انقلاب را از مسیر خود خارج کنند، اما نتوانستند، افزود: زمانی که جنگ علیه کشورمان تحمیل شد و مردم مشغول دفاع از مرزها بودند، منافقین روزانه صدها نفر را ترور می‌کردند.
وی با بیان این‌که حدود ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم، اضافه کرد: منافقان در سال ۶۰ اقدامات تروریستی بسیاری انجام دادند که در آن حین با مسئله مهمی چون جنگ تحمیلی و همچنین توطئه‌ی گروهک‌های تروریستی هم درگیر بودیم، اما با هوشیاری مردم و هدایت‌های داهیانه امام راحل نقشه‌های دشمنان شکست خورد.
وی با تاکید بر این‌که پلیس ایران با پلیس سایر کشورها متفاوت بوده و نیتشان الهی است، گفت: همکاران ما در اقصی نقاط کشور جان خود را برای دفاع از امنیت مردم در طبق اخلاص قرار داده‌اند؛ پلیس در کنار مردم بوده و مقتدرانه در مقابل اشرار و اغتشاشگران قرار دارد.
سردار اشتری با بیان این‌که پلیس ایران، مقتدرِ مهربان است، افزود: پلیس در مقابل دشمن و اغتشاشگران مقتدر بوده و برای مردم و در راستای حفظ مال، جان و ناموس مردم، مهربان است؛ نیروهای نظامی و امنیتی ما همگی نیت الهی و هدف حفاظت از دستاوردها و مردم عزیز را دارند و این تفاوت بین پلیس و رزمندگان ایران با سایر کشورها است.
وی با اشاره به وصیت سردار سلیمانی مبنی بر این‌که جمهوری اسلامی ایران حرم است و با بیان این‌که طبق فرمایش شهید، باید از این حرم حفاظت و حراست کرد، گفت: رزمندگان، حافظان امنیت و ۸۴۲ شهید انتظامی استان، بیش از ۱۳ هزار شهید پلیس و نزدیک به ۳۰ هزار جانباز انتظامی، ایثار کردند تا از این حرم و مردم عزیز خود حفاظت کنند.
وی با بیان این‌که امروز مرزبانان ما در ۸۷۵۵ کیلومتر از مرزها مستقر بوده و با چشم بیدار و هوشیار از مرزهایمان حراست می‌کنند تا تعدی نشده و گروه‌های تروریستی، اشرار، مواد مخدر و همچنین سلاح و مهمات وارد کشور نشود، چراکه که هر کدام از این موارد می‌تواند امنیت ده‌ها و صدها نفر را به مخاطره اندازد.
فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر این‌که پلیس مقتدرانه، با تدبیر و عاقلانه در خدمت مردم بوده و در مرزها، شهرها، روستاها، جاده‌ها و... حضور دارد، افزود: تعدادی از همکاران در این حوادث مجروح و جانباز شدند، اما باز هم می‌آمدند و به روایت یکی از همکاران، برای امنیت یک مغازه‌دار می‌ایستادند تا به راحتی به کسب و کارش بپردازد و این نگاه کاملا مردمی در پلیس جریان دارد.
وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه مسیر رشد و پیشرفت خود را ادامه خواهد داد، گفت: مردم با بصیرت ما بیش از گذشته حافظ ارزش‌ها و پیرو رهبر معظم انقلاب بوده و این را ثابت کرده‌اند که در کوران حوادث، اراده مردم بر دفاع از نظام بیشتر شده است؛ آری، مردم در جای خود انتقادات و مطالباتی دارند، اما پای نظام و شهدای خود ایستاده‌اند و پلیس با این‌که طی چهار ماه اخیر با سایر همکاران امنیتی در میدان حضور داشته، اما امروز آماده‌تر و باتجربه‌تر از چهار ماه قبل و آماده خدمت به مردم است.
وی در ادامه سخنانش، رمز موفقیت و ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی را اخلاص، ولایتمداری و روحیه مردم‌داری ایشان عنوان کرد و ادامه داد: سردار سلیمانی یک فرمانده شجاع و مقتدر بود و در عین حال، در حوزه دیپلماسی نیز یک دیپلمات قوی بود. او یک متفکر بود و رهبر معظم انقلاب شخصیت و حیات ایشان را تحت عنوان مکتب حاج قاسم نام بردند که باید این مکتب را از ابعاد مختلف بررسی کرد و درس گرفت.
اشتری با اشاره به این‌که باید در مراکز راهبردی و دانشگاه‌ها بنشینیم و افکار این شهید را بررسی کنیم، ادامه داد: اخلاص، مهم‌ترین عاملی بود که سردار سلیمانی را به این درجه از محبوبیت رساند، چراکه محبوب قلوب شدن راهی به جز اراده الهی ندارد و سردار در میان بسیاری از کسانی که ایشان را ملاقات نکرده و در کشورهایی که هیج مراوده‌ای با ایشان نداشتند، محبوبیت دارد که درنتیجه اخلاص و خداباوری ایشان است.
وی با بیان این‌که گروه‌های تکفیری چون داعش و آمریکا و رژیم صهیونیستی که این گروه تروریستی را حمایت می‌کردند با شنیدن نام سردار سلیمانی به هراس و لرزه می‌افتادند، یادآور شد: سردار سلیمانی با چنین قدرتی، خود را در مقابل ولایت، سرباز می‌دانست و این‌ها رمز پیروزی ایشان بود.
وی با تاکید بر این‌که مردم‌داری سردار سلیمانی نیز ویژگی برجسته‌ای بوده و ایشان با اقشار مختلف مردم رفتاری متواضعانه داشتند، خاطرنشان کرد: ما هم می‌توانیم این راه را برویم و باید از شهدا و راه مقدس ایشان پیروی کرده و تا حد توان این مسیر را ادامه دهیم. در آذربایجان‌شرقی نیز بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم شده که الگوی ما هستند.
انتهای پیام/
دشمن در جنگ ترکیبی اخیر شکست خورد/ حاج قاسم، محبوب‌القلوب بود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار