کنعانی خبر داد:

گفت‌وگوی مثبت امیرعبداللهیان با السیسی/ دریافت ۲ یادداشت از طریق اوکراین به نمایندگی از ۴ کشور

1401/10/12 - 12:14 - کد خبر: 84495 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد:  ایران از هر نوع تحول و تحرک مثبتی که منجر به شکل‌گیری فضای مثبتی در روابط ایران و مصر شود، استقبال می‌کند.

به گزارش نصر، ناصر کنعانی در آغاز نشست خبری این هفته خود با خبرنگاران داخلی و خارجی با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی یاد و خاطره این قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم را گرامی داشت.
کنعانی همچنین در ادامه متن بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سومین سالگرد ترور شهید سلیمانی را قرائت کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در این نشست با بیان این که وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس بغداد ۲ در اردن گفت‌وگوی کوتاهی با آقای عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر  انجام داده است، گفت؛ گفت‌وگوهای صورت گرفته ، مثبت بود.
وی همچنین در این ارتباط گفت: چندی پیش نیز گفت‌وگوهایی در سطح دو جانبه در مورد موضوعات کنسولی مشترک  مورد توجه دو کشور انجام شد و در این راستا این توافق ایجاد شد که این مذاکرات در مورد مسائل کنسولی مشترک ادامه پیدا کند .
کنعانی ادامه داد:  ایران از هر نوع تحول و تحرک مثبتی که منجر به شکل‌گیری فضای مثبتی در روابط ایران و مصر شود، استقبال می‌کند  و به هرگونه ابتکار سازنده ای در این زمینه واکنش مثبت نشان می‌دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد علت عدم حضور ایران در نشست  وزاری دفاع روسیه ، ترکیه و سوریه در مسکو گفت: ایران همواره در خصوص تحولات سوریه بر راه حل سیاسی تاکید کرده است نه راه حل نظامی و بر این موضع تاکید دارد.
وی ادامه داد: کشورهای سوریه، روسیه و ترکیه به نقش تعیین‌کننده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در  کشور سوریه و حمایت از دولت و ملت سوریه و حمایت از تمامیت ارضی این  کشور و همچنین روند حل و فصل بحران سوریه اذعان کرده‌اند.  این کشورها نسبت به اهمیت این نقش در تکمیل فرآیند سوریه مطلع هستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایسنا در مورد اخبار منتشر شده مبنی براین که  وزرای  خارجه کانادا، سوئد، اوکراین و بریتانیا  در مورد موضوع هواپیمای اوکراینی از دولت ایران خواسته‌اند تا به یک روند قانونی حل اختلاف با ماهیت الزام‌آور از طریق داوری بین‌المللی تن دهد و در این فرایند مشارکت کند گفت: در ابتدا لازم می دانم یک بار دیگر به بازماندگان این حادثه دلخراش تسلیت بگویم و با آنها ابراز همدردی می‌کنیم .
وی ادامه داد: وزارت امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران دو یادداشت از طریق وزارت امور خارجه اوکراین به نمایندگی  از ۴ کشور « اوکراین ، انگلستان ، کانادا و سوئد» دریافت کرده است.
کنعانی در این ارتباط افزود: همچنین بیانیه مشترک مورد اشاره ، مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است  و در حال بررسی کارشناسی این موضوع هستیم و ان‌شاءالله پس از دریافت دیدگاه ها و هماهنگی با سایر دستگاه ها ذی ربط ، پاسخ دقیق را ارائه می‌شود .
انتهای پیام/
گفت‌وگوی مثبت امیرعبداللهیان با السیسی/ دریافت ۲ یادداشت از طریق اوکراین به نمایندگی از ۴ کشور خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار