امام جمعه تبریز:

صدا و سیما برای حذف هنجارشکنی‌ها همت کند

1401/10/11 - 20:15 - کد خبر: 84473 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بر حذف کامل مصداق های هنجارشکنی مثل خشونت از ساحت رسانه ملی تاکید کرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، اظهار کرد: رسانه خط تولید فکر و برنامه بوده و آن را دنبال می کند یکی از مهمترین وظایفی که نباید از آن غفلت کرد.
وی گفت: پرداخت به خشونت در ساحت رسانه و نظام اسلامی امری بعید به نظر می رسد که باید زدوده شود.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: صدا وسیما باید با طرد ارزش های منحط و پوسیده و طرح ارزش های متعالی اسلامی در جهت رهانیدن انسان از بند شیطان همت گمارد.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به اینکه تکریم پیشکسوتان و گذشتگان پسندیده است، یادآور شد: از گذشتگان یاد و از تجربه آنها استفاده کنید.
وی همچنین با اشاره به مشکلات تغییر وضعیت اشتغال برخی کارکنان صدا و سیما گفت: خواسته کارکنان خدوم این رسانه به حق بوده و افرادی دارای سابقه ۱۲ تا ۱۸ سال هستند که هنوز تغییر وضعیت نشده اند بر این اساس باید راهکار قانونی پیدا کرد.

صدا و سیما می تواند نقش رسانه های بیگانه را کم اثر کند
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: در دهکده جهانی امروز وسایل ارتباط جمعی در انتقال و شکل دهی افکار عمومی و توسعه فرهنگ و تمدن بشری نقش عمده ای دارند.
تراب محمدی اظهار کرد: کمتر حادثه ای را می توان یافت که رسانه ها در آن نقش نداشته باشند و رسانه های تصویری علاوه بر آن در زمینه الگوهای رفتاری و فرهنگ سازی نقش ایفا می کنند.
وی افزود: نقش صدا و سیما می تواند نقش رسانه های بیگانه را خنثی یا کم اثر کند و ضریب نفوذ الگوهای رفتاری مورد نظر را در جامعه افزایش دهد.
محمدی همچنین با اشاره به اهمیت ارتقای ضریب نفوذ صدا و سیما، گفت: مردم مناطق شمال و شمال غرب استان آذربایجان شرقی به خصوص شهرستان های کلیبر، خداآفرین، خاروانا و برخی نقاط اهر و مرند از ضعف آنتن دهی شبکه های صدا و سیما گلایه دارند و خواستار تقویت آن هستند.

سردار سلیمانی هندسه نوین قدرت جهانی را تغییر داد
مدیر کل استان های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه رسانه مهمترین ابزار جنگ افکار است، اظهار کرد: باید در تقویت رسانه بکوشیم زیرا که نظام سلطه با تمام توان به جنگ تمام عیار با جمهوری اسلامی برخاسته است و رمز و راز آن شاید در شخصیت شهید قاسم سلیمانی نهفته است که هندسه نوین قدرت جهانی را تغییر داد.
حسن عابدینی ادامه داد: شهید سلیمانی پنج راهبرد آمریکا در منطقه آسیا را با شکست مواجه کرد، جنگ قومیت ها و مذاهب را جمهوری اسلامی در کمتر از ۶ سال مهار و در حوزه سرزمینی خنثی کرد.
وی افزود: اشغال افغانستان و عراق با هدف دولت ملت سازی انجام شد که نه فقط دولت ملت سازی وقوع پیدا نکرد بلکه درس عبرت برای همگان شد و حاصلی به جز کشتار، قحطی، گسترش مواد مخدر، تجاوز و زندان بگرام نبود.
وی یادآور شد: در ۲۰۰۶ قصد نابودی حزب الله را داشتند اما نتیجه آن تسلط حزب الله لبنان به غرب آسیا است و به رغم اینکه می خواستند رژیم صهیونیستی در منطقه امنی قرار گیرد اکنون منطقه رژیم غاصب فلسطین ناامن ترین منطقه است.
عابدینی تاکید کرد: علت اینکه دشمنی دشمن تمامی ندارد، نقش ایران در خنثی کردن نقشه های استکبار است و به گفته ترامپ هفت تریلیون دلار و چهار دولت آمریکا هزینه کردند ولی آمریکا با ذلت از افغانستان خارج شد.

عدالت گستری و هویت محوری رویکرد نوین رسانه ملی است
مدیر کل استان های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه عدالت گستری و هویت محوری رویکرد نوین رسانه ملی استف گفت: معتقد هستم که همه ایران تهران نیست و در چارچوب عدالت محوری باید به تمام ظرفیت های کشور توجه کرد.
وی تاکید کرد: قاب رسانه ملی در حوزه استان ها باید محلی برای نشان دادن نخبگان استانی و کارآفرینی باشد.
عابدینی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، گفت: در حکم انتصاب رییس سازمان صدا و سیما رهبری بر چهار نکته تاکید داشتند که در کنار ویژگی دانشگاه بودن، سه مسئولیت دیگر را بر دوش رسانه ملی نهادند که آوردگاه مقابله با تحریف و فتنه بر ضد نظام جمهوری اسلامی، قرارگاهی برای پراکندن امید و آسایشگاهی برای نشان دادن زیبایی ها و هنرمندی ها بوده بر این اساس در حوزه استان ها در چارچوب زیست بوم مناطق کار خود را پیش می بریم.
عابدینی همچنین گفت: حداقل ۱۰ساعت از برنامه های استان ها در پنج شبکه ملی پخش خواهد شد که انسجام ملی و امنیت ملی را افزایش می دهد.

دشمن تلاش می کند افکار عمومی جهانی را در مقابل ملت ایران قرار دهد
مدیرکل جدید صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: دشمنان با ۲ راهبرد کاهش ضریب نفوذ صدا و سیما و تقویت فضای مجازی تلاش کرد تا هدایت افکار عمومی داخلی را مدیریت کنند و افکار عمومی خارجی را در مقابل مقاومت مردم ایران قرار دهند.
اکبر رضایی افزود: در این شرایط کار رسانه صعب و دشوار بوده در نتیجه روزآمدی و کارآمدی اساس فعالیت در این حوزه را شکل می دهد بر این اساس اگر همت ضعیفی داشته باشیم نمی توانیم از رسانه هایی که سلطه جهانی دارند جلو بزنیم.
وی اظهار کرد: اکنون شاهد تغییر قدرت جهان هستیم و تمامی کشورها به دنبال این هستند تا در گذر از پیچ تاریخی، سهم داشته باشند و چیزی که در این عرصه خودنمایی می کند، ساخت و ایجاد قدرت داخلی است که هر کشوری بتواند موفق شود سهم خود را تصاحب می کند که در این میان نقش رسانه در موفقیت بی بدیل است.
رضایی خاطرنشان کرد: در حوزه فن آورانه تحولی که با همگرایی رسانه های این حوزه ایجاد شد به وجود آمدن رسانه های جدید است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم اکبر رضایی تبریزی به عنوان مدیرکل جدید صداو سیمای مرکز آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات ۴.۵ ساله مرتضی صفری قدردانی شد.
انتهای پیام/
صدا و سیما برای حذف هنجارشکنی‌ها همت کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار